بازگشت از ویندوز 10 پرو به ویندوز 10 اس ممکن شد

دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت امکان بازگشت از ویندوز ۱۰ پرو به ویندوز ۱۰ اس را فراهم کرده است.
تبلیغات

چند روز پیش شرکت مایکروسافت فروش گسترده‌ی سرفیس لپ‌تاپ را آغاز کرد. لپ‌تاپ یادشده به‌طور پیش‌فرض با سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ اس به دست مشتریان می‌رسد. هدف اصلی توسعه‌ی این نسخه از ویندوز ۱۰، بخش آموزش است.

ویندوز ۱۰ اس فقط اپلیکیشن‌هایی در اختیار کاربر قرار می‌دهد که در فروشگاه ویندوز استور عرضه شده‌اند و همین عامل باعث می‌شود امنیت دستگاه ویندوزی شما بالا برود؛ چراکه احتمال وجود بدافزار و ویروس در این سیستم‌عامل بسیار محدود شده است. علاوه بر این دستگاه‌های مجهز به ویندوز ۱۰ اس عمر باتری بهتری ارائه خواهند داد؛ زیرا وظایف پس‌زمینه‌ و سرویس‌های سیستمی در این نسخه از ویندوز محدودیت دارند.

پیش از این مایکروسافت اعلام کرده بود که خریداران سرفیس لپ‌تاپ می‌توانند تا پایان سال جاری سیستم‌عامل این دستگاه را به‌صورت رایگان به ویندوز ۱۰ پرو ارتقاء دهند؛ اما پس از گذشت دوره‌ی رایگان برای ارتقاء ویندوز ۱۰ اس به ویندوز ۱۰ پرو، نیاز به پرداخت مبلغ ۴۹ دلار خواهید داشت. این شرکت به‌صراحت گفته که ارتقاء سیستم‌عامل سرفیس لپ‌تاپ به ویندوز ۱۰ پرو مثل یک جاده‌ی یک‌طرفه است و کاربران پس از این اقدام قادر نخواهند بود دوباره از ویندوز ۱۰ اس استفاده کنند. درهرحال اکنون به نظر می‌رسد مایکروسافت تصمیم گرفته است امکان بازگشت از این جاده‌ی یک‌طرفه را برای کاربران خود فراهم کند.

همان‌طور که وب‌سایت MSPoweruser اشاره کرده، شرکت مایکروسافت به‌طور رسمی فایل‌های ریکاوری ایمیج ویندوز ۱۰ اس را با شناسه‌ی ۱۷۰۳ منتشر کرده است. کاربران به‌منظور دسترسی به این فایل‌ها باید به صفحه‌ی مربوطه در بخش پشتیبانی مایکروسافت مراجعه و سپس سرفیس لپ‌تاپ را از لیست منوی کشویی این قسمت انتخاب کنند. سپس با وارد کردن شماره سریال می‌توانند به فایل ۹ گیگابایتی ریکاوری ایمیج ویندوز ۱۰ اس دسترسی داشته باشند. 

نکته‌ی مهم این‌که با بازگشت به ویندوز ۱۰ اس، تمامی داده‌های شما از حافظه‌ی سرفیس لپ‌تاپ پاک خواهند شد و دستگاه اساسا به شرایط کارخانه‌ای بازخواهد گشت. با استناد به نگرانی‌های امنیتی موجود، مایکروسافت قبلا اعلام کرده بود که امکان بازگشت مجدد به ویندوز ۱۰ اس اساسا وجود نخواهد داشت، زیرا برخی از اپلیکیشن‌ها اثراتی غیرقابل پیش‌بینی‌ روی کد بوت ویندوز دارند؛ به همین دلیل امکان بازگشت به نسخه‌های مختلف ویندوز بدون تأثیر بر این نوع اپلیکیشن‌ها فراهم نخواهد بود.

با توجه به آنچه گفته شد، اینکه مایکروسافت به کاربران اجازه می‌دهد از ویندوز ۱۰ پرو به ویندوز ۱۰ اس مهاجرت کنند، منطقی به نظر می‌رسد و نکته‌ی مهم در مورد این اقدام، پاک شدن کامل اطلاعات دستگاه است تا از اثرات غیر قابل‌ پیش‌بینی برخی اپلیکیشن‌ها بر عملکرد سیستم‌عامل ویندوز جلوگیری شود.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات