اسپارتان مرورگر جدید ویندوز 10 خواهد بود!

سه‌شنبه ۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
با توجه به توسعه فایرفاکس و کروم و همچنین افزایش محبوبیت این مرورگرها به نظر می‌رسد مایکروسافت به همراه ویندوز 10 ، مرورگر جدیدی را معرفی خواهد کرد. البته فعلا قرار نیست اینترنت اکسپلورر از دور خارج شود. این مرورگر جدید در حال حاضر اسپارتان لقب گرفته است.
تبلیغات

مدتی است که شایعاتی در مورد تغییرات گسترده در نسخه بعدی اینترنت اکسپلورر مایکروسافت می‌شنویم که قرار است به همراه ویندوز 10 ارائه شود. طبق اخبار منتشر شده، این مرورگر جدید با نام اسپارتان (Spartan) کُد گذاری شده  و به صورت مرورگر مستقل از اینترنت اکسپلورر ارائه خواهد شد و به احتمال زیاد IE 12 یعنی نسخه بعدی اینترنت اکسپلورر 11 نخواهد بود.

مرورگر اسپارتان همچنان از موتور جاوا اسکریپت چاکرا استفاده خواهد کرد. طبق گزارش‌ها مرورگر اسپارتان شباهت زیادی به فایرفاکس و کروم دارد و همانند آنها دارای پشتیبانی از افزونه‌های متعددی خواهد بود.  ویندوز 10 به همراه مرورگر اسپارتان و البته اینترنت اکسپلورر 11 عرضه خواهد شد. مرورگر اسپارتان در نسخه‌های دسکتاپ، گوشی و تبلت در دسترس قرار خواهد گرفت. البته در حال حاضر اسپارتان فقط یک کُد است و هنوز مشخص نیست که آیا در زمان معرفی هم، همین نام را خواهد داشت یا خیر! البته پیش از این مایکروسافت اعلام کرده بود که در حال بررسی تغییر نام اینترنت اکسپلورر است تا کاربران در سراسر دنیا با دیدن نام جدید متوجه شوند که اینترنت اکسپلورر فعلی به مراتب با نسخه‌های پیشین تفاوت دارد و از قابلیت‌های خوبی بهره می‌برد.

احتمال دارد که مایکروسافت 21 ژانویه در جریان معرفی مجموعه دیگری از ویژگی‌های ویندوز 10، مرورگر اسپارتان را نیز معرفی کند هر چند برخی معتقدند مرورگر جدید مایکروسافت هنوز به اندازه کافی آماده نشده است. از سوی دیگر اگر چه تیم اینترنت اکسپلورر قبلا اعلام کرده بود که هیچ علاقه‌ای برای ارائه اینترنت اکسپلورر در پلتفرم‌های دیگری جز ویندوز ندارد ولی احتمال این وجود دارد که مایکروسافت مرورگر اسپارتان را برای پلت‌فرم‌های اندروید و iOS نیز ارائه کند چرا که اسپارتان، اینترنت اکسپلورر نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات