CES 2012: صفحه لمسی و کنترل صوتی را فراموش کنید، در ویندوز 8 لپ تاپ را با چشم های خود کنترل کنید + ویدیو

دوشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
نمایشگاه هیجان انگیز CES رسما در لاس وگاس امریکا شروع به کار کرد، Tobii در این نمایشگاه روش جدیدی را برای کنترل لپ تاپ به نمایش گذاشت که همه را شگفت زده کرد. در روش جدید ابداع شده توسط Tobii که برروی ویندوز 8 نصب شده است، کاربر می تواند توسط چشم های خود سیستم عامل را کنترل و دستورات را ارسال کند. اما ممکن است این سئوال برای شما مطرح شود که چشم های انسان برای مشاهده استفاده می شوند و در واقع چشم های انسان ورودی محسوب می شوند نه خروجی و ارسال کردن دستور و ممکن است ترکیب آن با دریافت اطلاعات، مشکل ساز شود. اما با خواندن ادامه مطلب و روش کار سیستم کنترل چشمی Tobii نظرتان عوض خواهد شد.
تبلیغات

در دموی که Tobii در CES برروی ویندوز 8 به نمایش گذاشته است از ترکیبی از صفحه لمسی و کنترل چشم برای هدایت سیستم عامل استفاده می شود. به عنوان مثال برای اجرای یک برنامه در ویندوز 8 ابتدا کلید ویندوز را فشار داده و سپس با چشم های خود به عنوان برنامه ای که قصد اجرای آن را دارید نگاه می کنید و پس از آن کلید ویندوز را که پایین نگه داشته بودید رها می کنید و برنامه مورد نظر اجرا می شود! به این ترتیب مشکلی با دریافت اطلاعات تصویری با چشم خود نخواهید داشت و به راحتی نیز سیستم عامل را کنترل خواهید کرد. این روش به نظر بسیار ساده تر از حرکت دادن ماوس برروی آیکون نرم افزار و دوبارکلیک کردن برروی آن، می رسد.

سیستم Tobii توسط دو دوربین IR کار می کند که با تابش نور مادون قرمز به چشم های کاربر حرکت آنها را تشخیص می دهند. پس لپ تاپ هایی که بخواهند از سیستم کنترل چشمی Tobii استفاده کنند می بایست سخت افزار اضافی Tobii را در دل خود داشته باشند. نمونه ای که Tobii در CES به نمایش گذاشته است یک لپ تاپ HP است. هنوز صحبتی از قیمت و هزینه ای که این سیستم به یک لپ تاپ اضافه می کند مطرح نشده است. اما زمانی که صفحه لمسی به لپ تاپ ها اضافه شد، بین 200 تا 400 دلار به قیمت لپ تاپ اضافه کرد. به همین دلیل انتظار می رود در ابتدای کار این سیستم نیز پرهزینه باشد.

سیستم کنترل چشمی Tobii بسیار خوب و دقیق عمل می کند و به همین دلیل همه بازدیدکنندگان نمایشگاه CES را شگفت زده کرده است. این سیستم به خوبی تشخیص می دهد که کاربر در حال مشاهده کدام قسمت صفحه است. کسی باور نمی کرد که این سیستم اینقدر دقیق کار کند.

ویدیو مربوط به این سیستم را از دست ندهید:

با زومیت همراه باشید تا از اخبار فوق العاده CES مطلع شوید.

منابع: CNET | Gizmodo

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات