ویندوز 10 مبتنی بر معماری آرم، اپلیکیشن های x86 را اجرا می‌کند

جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ویندوز ۱۰ مبتنی بر معماری ARM نیز مانند نسخه‌ی کامل این سیستم عامل، اپلیکیشن‌های x86 را اجرا می‌کند.
تبلیغات

اواخر سال گذشته‌ی میلادی، مایکروسافت و کوالکام اعلام کردند که پروژه‌ی جدیدی به نام Windows 10 ARM با همکاری آن‌ها در دست انجام است تا نسخه‌ی کامل این سیستم عامل روی پردازنده‌های مبتنی بر معماری آرم اجرا شود. سپس این دو کمپانی نسخه‌ی ایکس ۸۶ ادوبی فتوشاپ را نمایش دادند که روی پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ کار می‌کرد.

در نگاه اول این گونه به نظر می‌رسد که اپلیکیشن‌ها باید روی ویندوز استور منتشر شده و سپس با استفاده از Project Islandwood و تایید مایکروسافت بتوانید با آن‌ها کار کنید؛ اما خبر خوشحال‌کننده این است که ویندوز ۱۰ مبتنی بر معماری آرم می‌تواند همانند نسخه‌ی کامل ویندوز ۱۰، اپلیکیشن‌های x86 را اجرا کند.

بدین ترتیب از هر جایی می‌توانید نرم‌افزارهای مورد نظر خود را دریافت و نصب کنید، بدون اینکه اپلیکیشن‌های مورد نظر روی ویندوز استور منتشر شده باشند. به معنای دیگر، عملکرد کاملی از ویندوز 10 بدون محدودیت در بخش‌های مختلف در اختیار شما است.

با توجه به نسخه‌ی دمویی که ردموندی‌ها در جریان کنفرانس بیلد نشان دادند، ویندوز ۱۰ مبتنی بر معماری آرم امکان دریافت و نصب یک برنامه‌ی فشرده‌سازی را از منابع آنلاین داشته است و مهندسان مایکروسافت تشریح کرده‌اند که برای تحقق این موضوع به هیچ تغییری از سوی توسعه‌دهندگان نیازی نیست.

انتظار می‌رود اولین دستگاه‌های مجهز به ویندوز ۱۰ آرم اواخر سال جاری وارد بازار شوند که می‌توانیم همانند گلکسی اس 8 سامسونگ، پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ را نیز روی آن‌ها ببینیم. این خبر، شایعه‌ی توسعه‌ی سرفیس‌فون از سوی مایکروسافت را به عنوان یک گوشی هوشمند برای گذار از ویندوز ۱۰ موبایل به ویندوز ۱۰ آرم قوت می‌بخشد و در نتیجه نباید نگران نبود نرم‌افزارهای Win32 باشیم.

سرفیس فون هنوز منتظر تاییدیه ردموندی‌ها است، اما در حال حاضر پروژه‌ی ویندوز ۱۰ مبتنی بر معماری آرم با تمام قوا در حال پیشرفت است و به نظر می‌رسد مدیران مایکروسافت روی این بخش به عنوان یکی از قسمت‌های کلیدی استراتژی خود حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات