مایکروسافت امکان کپی محتوا از ویندوز 10 و جایگذاری در اندروید و iOS را فراهم کرد

پنج‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت کلیپ‌بورد ابری تازه‌ای را معرفی کرده که با کمک آن می‌توانید هر چیزی را از دستگاه‌های ویندوز ۱۰ به درون آیفون پیست کنید.
تبلیغات

مایکروسافت امروز هم در جریان مراسمی که در سیاتل در حال برگزاری است، از فناوری‌های جدید خود رونمایی می‌کند. در حالی که تاکنون کلیپ‌بورد‌های مختلفی در حال آزمایش بوده‌اند، بالاخره برسر نسخه ابری از کلیپ‌بورد و قرار دادن آن به صورت مستقیم در ویندوز ۱۰ نتیجه‌گیری شده است.

کلیپ‌بورد وابسته به ابر جدید در ویندوز ۱۰ به کاربران این سیستم عامل اجازه می‌دهد تا محتوا‌های مختلف را از اپلیکیشنی کپی کنند و آن را در دستگاه‌های موبایلی مبتنی بر اندروید و iOS جای‌گذاری کنند.

اگر به یاد داشته باشید، مایکروسافت چند وقت پیش کیبورد swiftkey را به تصاحب خود درآورد و حالا با کمک آن توانسته تا چنین ویژگی کاربردی را به ویندوز ۱۰ اضافه کند. اگر از این کیبورد در دستگاه‌های موبایلی خود استفاده می‌کنید، در نسخه‌ای جدید از این اپلیکیشن، تب جداگانه‌ای وجود دارد که آخرین محتوا‌های کپی شده در ویندوز ۱۰ را به شما نشان می‌دهد تا در صورت دلخواه از آن در گوشی خود استفاده کنید.

کلیپ بورد ابری مایکروسافت

اپل نیز در کنفرانس پیشین خود universal Clipboard را معرفی کرد که اجازه کپی محتوا از مک و جای گذاری آن در آیفون را امکان‌پذیر می‌کند. اگرچه اپل این سیستم را مخصوص اکوسیستم خود طراحی کرده اما کلیپ‌بورد ابری مایکروسافت طراحی شده تا در بین سیستم عامل‌های ویندوز، اندروید و iOS کار کند.

مایکروسافت همچنین کلیپ بورد ابری خود را مستقیم به درون برنامه‌های آفیس نیز وارد کرده است. برای مثال بعد از اینکه یک متن یا تصویر را از گوشی خود کپی کردید، می‌توانید آن را درون سند آفیس خود جای‌گذاری کنید.

خوشبختانه نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، هنوز بر تسهیل کار بین سیستم‌عامل‌های مختلف معتقد است و دوست دارد تا کاربران ویندوزی که از دستگاه‌های اندرویدی و iOS استفاده می‌کنند، که اتفاقا تعدادشان بسیار بیشتر از کاربران ویندوز ۱۰ موبایل است، از ویژگی‌های جدید ویندوز ۱۰ استفاده کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات