مایکروسافت با ویندوز ۱۰ کلاد به رقابت با کروم بوک‌ گوگل می‌‌رود

شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
مشخصات فنی فاش شده از سیستم مبتنی بر ویندوز ۱۰ کلاد نشان از ظهور رقیبی جدید برای کروم بوک‌ گوگل دارد.
تبلیغات

در هفته‌های اخیر شایعات متعددی در رابطه با ویندوز ۱۰ کلاد مایکروسافت منتشر شد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده در رابطه با ویندوز ۱۰ کلاد، این سیستم عامل به‌عنوان نسخه‌ای محدود از ویندوز ۱۰ برای رقابت با سیستم‌عامل‌هایی نظیر کروم توسعه یافته است. افشای سند جدیدی در رابطه با حداقل مشخصات فنی مورد نیاز ویندوز ۱۰ کلاد، نشان از این دارد که این سیستم‌عامل به سخت‌افزاری با قدرت بسیار پایین برای اجرا نیازمند است. در این سند، سخت‌افزار مورد نیاز ویندوز ۱۰ کلاد با کروم او اس نیز مقایسه شده است.

بر اساس اطلاعات موجود در این سند فاش شده، ویندوز ۱۰ کلاد برای اجرا نیازمند یک پردازنده‌ی چهار هسته‌ای از نوع سلرون یا بالاتر، ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی از نوع eMMC یا SSD است. همچنین می‌توان از یک باتری ۴۰ وات ساعت برای تأمین انرژی مورد نیاز این سیستم استفاده کرد. در سند فاش شده همچنین شاهد مقایسه عمر باتری کروم‌بوک با سیستم مبتنی بر ویندوز ۱۰ کلاد با دریافت به‌روزرسانی Creators هستیم. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، سیستم مبتنی بر ویندوز ۱۰ کلاد برای بوت شدن نیازمند زمانی ۵ تا ۱۵ ثانیه‌ای است، حال آنکه کروم‌بوک تنها زمانی ۱۰ ثانیه‌ای برای بوت شدن نیاز دارد.

ویندوز 10 کلاد

هر دو سیستم مبتنی بر ویندوز ۱۰ کلاد و کروم او اس عمر باتری بیشتر از ۱۰ ساعت به کاربران ارائه می‌دهند که برای انجام امور روزانه کافی است. باید دید ویندوز ۱۰ کلاد با امکاناتی که مایکروسافت برای آن در نظر گرفته است، چگونه در برابر سیستم‌عامل کروم رقابت خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات