پشتیبانی از ویندوز 10 اولیه در ۱۹ اردیبهشت پایان خواهد یافت

پنج‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
پشتیبانی از اولین نسخه‌ی ویندوز ۱۰ با شناسه‌ی ساخت ۱۵۰۷ از تاریخ ۱۹ اردیبهشت سال جاری به پایان خواهد رسید.
تبلیغات

پایان دوره‌ی پشتیبانی از نسخه‌ی اولیه‌ی ویندوز ۱۰ با شناسه ۱۵۰۷  به زودی فرا خواهد رسید. در ابتدا قرار بود که پشتیبانی از این نسخه در تاریخ ۲۶ مارس پایان یابد ولی این زمان به ماه می تغییر یافته است.

حال شرکت مایکروسافت زمان دقیق پایان پشتیبانی رسمی از نسخه‌ی اولیه‌ی ویندوز ۱۰ را اعلام کرده است. بر همین اساس از تاریخ ۹ می ۲۰۱۷ (۱۹ اردیبهشت) نباید انتظار انتشار به‌روزرسانی امنیتی جدیدی را برای این نسخه از سیستم‌عامل مورد بحث داشته باشیم. تاریخ تعیین شده توسط مایکروسافت روز سه‌شنبه‌ی دومین هفته‌ی ماه می خواهد بود و باید اشاره کنیم که این کمپانی همیشه آپدیت‌های جدید ویندوز را در چنین روزی منتشر می‌کند و حالا مشخص شده که نسخه‌ی ۱۵۰۷ ویندوز در ۱۹ اردیبهشت در واقع آخرین به‌روزرسانی خود را دریافت خواهد کرد.

از آنجا که این اولین باری است که پشتیبانی از یکی از نسخه‌های ویندوز ۱۰ به پایان می‌رسد، اعلام این خبر مهم به‌نظر می‌رسد و از حالا به بعد چهار نسخه‌ی اصلی به‌روزرسانی شده‌ی ویندوز ۱۰ به طور فعال توسط مایکروسافت پشتیبانی می‌شوند. همانطور که اشاره کردیم این اولین باری است که یکی از نسخه‌های ویندوز ۱۰ دیگر آپدیت جدیدی دریافت نخواهد کرد.

اما همانطور که احتمالا حدس زده‌اید، راه‌حل مایکروسافت برای رفع این مشکل به‌روزرسانی به نسخه‌های جدیدتر ویندوز ۱۰ است. بدین منظور می‌توانید به صفحه‌ی دانلود ویندوز ۱۰ در وب‌سایت  مایکروسافت مراجعه کرده و بر روی دکمه‌ی Update Now کلیک کنید. پس از این کار دستیار به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ دانلود خواهد شد و با استفاده از آن می‌توانید سیستم‌عامل خود را به نسخه‌های جدیدتر آپدیت کنید.

کاربرانی که از نسخه‌ی اولیه‌ی ویندوز ۱۰ (با شناسه‌ی ساخت ۱۵۰۷) استفاده می‌کنند اگر تا تاریخ ۱۹ اردیبهشت سیستم‌عامل خود را به‌روزرسانی نکنند، در واقع بیشتر در معرض تهدیدها و ویروس‌های رایانه‌ای قرار خواهند گرفت؛ چراکه این نسخه از ویندوز ۱۰ دیگر هیج به‌روزرسانی امنیتی جدیدی دریافت نخواهد کرد.

نظر شما در این مورد چیست؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات