چگونه آپدیت Creators ویندوز 10 را هم‌اکنون نصب کنیم

پنج‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
مایکروسافت به‌صورت رسمی انتشار آپدیت Creators برای ویندوز 10 را از یازدهم آوریل شروع خواهد کرد؛ اما هم‌اکنون می‌توانید آن را از وب‌سایت مایکروسافت دریافت و نصب کنید.
تبلیغات

مایکروسافت جدیدترین به‌روزرسانی نرم‌افزاری خود را برای سیستم عامل ویندوز ۱۰ منتشر کرده است و در ادامه شیوه‌ی دریافت این به‌روزرسانی را برای شما بیشتر توضیح خواهیم داد. با زومیت همراه باشید.

استفاده از دستیار به‌روزرسانی مایکروسافت

به‌عنوان بخش جدیدی از به‌روزرسانی Creators، مایکروسافت ابزار تازه‌ای برای کمک به به‌روزرسانی سریع‌تر دستگاه‌های ویندوزی منتشر کرده است. با کمک این دستیار می‌توانید به‌صورت دستی به‌روزرسانی Creators را نصب کنید؛ حتی در صورتی که مایکروسافت آن را برای سیستم شما هنوز ارسال نکرده باشد. مایکروسافت در پست وبلاگی خود توضیح داده که این ابزار برای کاربران پیشرفته‌ای است که از لایسنس رسمی یا نسخه اصلی «Genuine» ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنند.

در ابتدا ابزار دستیار به‌روزرسان مایکروسافت را از وب‌سایت این شرکت دانلود و اجرا کنید. پس از اجرای این برنامه به شما گفته می‌شود که سیستم عامل دستگاه شما به آخرین نسخه از ویندوز ۱۰ مجهز نیست. البته اگر با شماره ساخت‌های ویندوز ۱۰ آشنا نباشید، ممکن است در این مرحله با ابهام در مورد نسخه‌ی فعلی سیستم عامل خود مواجه شوید. اگر در حال استفاده از نسخه‌ی Anniversary ویندوز ۱۰ هستید، این ابزار «نسخه‌ی ۱۴۳۹۳» را نشان می‌دهد. در هر صورت ابزار به‌روزرسان جدید مایکروسافت به شما پیشنهاد می‌کند سیستم عامل خود را به نسخه‌ی «۱۵۰۶۳» به‌روزرسانی کنید که آخرین نسخه‌ی پایدار همراه با به‌روزرسانی Creators است. 

روی دکمه‌ی «Update Now» کلیک کنید تا ابزار به‌روزرسان، آپدیت Creators را دانلود و روی سیستم شما نصب کند. در حین دانلود به‌روزرسانی جدید می‌توانید همچنان از سیستم خود استفاده کنید یا حتی در صورت دلخواه این برنامه را به نوار وظیفه بفرستید. 

 Windows 10’s Creators Update

با این کار پیش از اینکه مایکروسافت این به‌روزرسانی را برای دستگاه شما آماده کند، آن را نصب کرده‌اید؛ پس ممکن است با مشکلاتی در بخش سخت‌افزار یا نرم‌افزار دستگاه برخورد کنید. البته اگر مشکل به وجود آید، در زمانی که به‌روزرسانی برای دستگاه شما آماده شود، حل خواهد شد. در هر صورت اگر مشکل جدی پیش آمد و بخشی از سیستم عامل به‌صورت درست کار خود را انجام نداد، می‌توانید دوباره به به‌روزرسانی Anniversary بازگردید و در زمان عرضه‌ی رسمی به‌روزرسانی Creators، آن را دانلود و نصب کنید. مایکروسافت معمولا این به‌روزرسانی را طی چندین ماه برای دستگاه‌های مختلف ارسال می‌کند تا در صورت گزارش هر مشکل، آن را پیش از انتشار رسمی رفع کند.

دریافت سریع‌تر به‌روزرسانی‌ها با Insider Preview

 Windows 10’s Creators Update

اگر در حال استفاده از برنامه Insider Preview برای دریافت ساخت‌های جدید ویندوز ۱۰ هستید، اکنون زمان مناسبی است تا این برنامه را پشت سر بگذارید. اگر در دوره‌ی سریع به‌روزرسانی‌ها باشید (Fast ring)، مایکروسافت به‌زودی نسخه‌های غیر پایدار از به‌روزرسانی‌های بعدی ویندوز ۱۰ را برای شما ارسال می‌کند. بنابراین بهتر است به دوره‌ی کند به‌روزرسانی (Slow Ring) یا Release Preview بازگردید یا حتی برنامه‌ی Insider Preview را فعلا ترک کنید. برای انجام این کار به تنظیمات بروید و در بخش به‌روزرسانی و امنیت، تنظیمات برنامه Insider Preview را برای به‌روزرسانی Creators تغییر دهید.

بهترین کار، انتخاب Release Preview است تا نسخه‌های پایدارتری از دوره‌ی سریع یا کند به‌روزرسانی‌ها در اختیار داشته باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات