شاید اندروید O از قابلیت تصویر در تصویر و نوتیفیکیشن بازطراحی شده بهره ببرد

شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شایعه‌ی جدیدی منتشر شده است مبنی بر اینکه شاید اندروید O از بخش نوتیفیکیشن بازطراحی شده و قابلیت تصویر در تصویر بهره ببرد.
تبلیغات

درحالی‌که فقط دو ماه تا شروع کنفرانس سالانه‌ی Google I/O باقی مانده است، انتظار داریم در این رویداد برای اولین بار شاهد معرفی اندروید O باشیم. البته نسخه‌ی کامل این به‌روزرسانی جدید تا پاییز سال جاری منتشر نخواهد شد؛ اما همیشه پیش از معرفی رسمی نسخه‌های جدید سیستم‌عامل موبایلی گوگل، در شایعات و خبرهای مختلف به امکانات و ویژگی‌های جذاب این نسخه‌ها اشاره می‌شود. پیش از این هم شاهد تیزری بودیم که برای نسخه‌ی بعدی اندروید به نام Oreo اشاره می‌کرد، اما هیروشی لوک‌هایمر رهبر گروه اندروید هیچ‌گاه منبع موثقی برای اندروید نبوده است.

متأسفانه نمی‌توان اطمینان حاصل کرد که منبع همین خبر هم اطلاعات کاملا درستی ارائه کرده باشد. در هر حال یک منبع ناشناس که ظاهرا به گوگل نزدیک است، در گفتگو با 9to5Google در مورد یک سری از ویژگی‌های نسخه‌ی بعدی اندروید توضیحاتی ارائه کرده است. در ادامه، لیستی که گفته می‌شود برخی از ویژگی‌های اندروید O را مشخص می‌کند، با هم مرور می‌کنیم:

  • تغییرات نوتیفیکیشن
  • مدال آیکون اپلیکیشن‌ها برای نوتیفیکیشن‌ها (app icon badges)
  • حالت تصویر در تصویر
  • نوار ابزار انتخاب هوشمند متن و یکپارچه‌سازی با دستیار صوتی
  • محدود کردن فعالیت اپلیکیشن‌ها در پس‌زمینه
  • آیکون‌های انطباقی
  • بهبود در API بخش MediaRecorder
  • تعداد بسیار زیادی قابلیت جدید با تمرکز بر مشتریان تجاری

به‌راحتی می‌توان معنی برخی از این ویژگی‌ها را حدس زد. قابلیت app icon badges شبیه به قابلیتی است که در نسخه‌های اولیه‌ی آی‌اواس دیده بودیم. این ویژگی باعث جدا کردن نوتیفیکیشن‌ها خواهد شد. حالت تصویر در تصویر نیز مربوط به نمایش شناور یک پنجره روی برنامه‌های دیگر است که پیش از این نمونه‌اش را در اندروید تی‌وی دیده‌ بودیم. قابلیت محدودیت فعالیت اپلیکیشن‌ها در پس‌زمینه احتمالا به‌منظور صرفه‌جویی بیشتر در مصرف باتری در نظر گرفته شده است. انتخاب هوشمند متون هم به‌احتمال زیاد حالتی پیشرفته‌تر از نسخه‌ی کنونی است. آیکون‌های انطباقی به‌ این معنا است که آیکون اپلیکیشن‌ها با توجه به شرایط مختلف تغییر خواهد کرد؛ به‌عنوان مثال، آیکون اپلیکیشن آب‌وهوا بر اساس وضعیت کنونی آب و هوا عوض خواهد شد.

در هر حال ویژگی‌های زیادی به نسخه‌ی بعدی اندروید اضافه خواهند شد و ما نمی‌خواهیم از حالا در مورد آن‌ها پیش‌بینی کنیم. در عوض، در بخش نظرات اعلام کنید که چه ویژگی‌هایی از دیدگاه شما باید در اندروید O اضافه شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات