اندروید آبنبات چوبی حالت بی‌صدا ندارد!

سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۴
مطالعه 2 دقیقه
شاید علاقه‌مندان اندروید هیچگاه تا این حد مشتاقانه در انتظار نسخه جدید اندروید نبوده‌اند. اندروید آبنبات چوبی طراحی جدید متریال و البته ویژگی‌های تازه‌ای  را به کاربران ارائه می‌دهد. اما در این میان به نظر می‌رسد این نسخه دارای یک باگ در همین ابتدای کار است.
تبلیغات

بدون تردید جدیدترین نسخه اندروید یعنی اندروید آبنبات چوبی علاقه‌مندان زیادی دارد و مانند iOS 7 که سال گذشته ارائه شد، دارای تغییراتی در طراحی نیز هست به طوری که علاقه‌مندان  اندروید بی‌صبرانه در انتظار امتحان کردن آن هستند. طراحی متریال این نسخه واقعا چشم‌نواز است و ظاهری مدرن به پلتفرم موبایل گوگل می‌دهد.

اما متاسفانه کاربران اندروید که بروزرسانی جدید  را دریافت کرده‌اند با یک مسئله که به نظر می‌رسد یک باگ آزار دهنده است، روبرو شده‌اند. بسیاری از کاربران اندروید 5.0 از یک باگ مشترک ابراز ناراحتی کرده‌اند. طبق اعلام این افراد حالت Silent به کلی در اندروید آبنبات چوبی حذف شده است. حالت Silent تمامی هشدارها و ویبره گوشی هوشمند را به حالت بی‌صدا در می‌آورد. این قابلیت پیش از این در اندروید کیت‌کت با فشردن پیاپی دکمه کاهش صدا فعال می‌شد. کاهش صدا تا درجه صفر باعث می‌شد تا گوشی شما روی حالت ویبره قرار بگیرد و اگر یک بار دیگر دکمه کاهش صدا را فشار می‌دادید، حالت Silent فعال می‌شد.

اندروید 5.0 از Priority Mode بهره می‌برد که قادر است تمامی اعلانیه‌ها در گوشی هوشمند یا تبلت را مسدود کند اما برای کاربرانی که به  فعال‌سازی حالت بی‌صدا (سایلنت) با فشردن دکمه کاهش صدا عادت کرده‌اند این ویژگی جدید، چندان گزینه مناسبی برای جایگزینی حالت سایلنت محسوب نمی‌شود.

البته شاید جالب باشد که بدانید تبلت نکسوس 9 گوگل که از  اندروید 5.0 بهره می‌برد، دارای حالت سایلنت با استفاده از فشردن دکمه‌ی کاهش صدا است. همین امر موجب شده که بسیاری از کاربران اندروید اعتقاد داشته باشند که عدم وجود حالت سایلنت در نسخه موبایل اندروید 5.0 یک باگ است و تغییر آگاهانه توسط شرکت گوگل نیست. نظر شما چیست؟ حالت سایلنت برای شما چقدر اهمیت دارد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات