جدیدترین آمار میزان استفاده از نسخه های مختلف اندروید: رشد اندروید نوقا

چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
جدیدترین آمار و ارقام مربوط به درصد توزیع نسخه‌‌های مختلف سیستم‌عامل اندروید منتشر شد.
تبلیغات

مثل همیشه که در اولین‌ هفته‌ی هر ماه شاهد انتشار درصد توزیع نسخه‌های مختلف اندروید هستیم حالا جدیدترین آمار درصد استفاده از نسخه‌های مختلف اندروید در دسترس قرار گرفته است که بر اساس آن بسیاری از کاربران از عملکرد این سیستم‌عامل ناامید شده‌اند. بر اساس دستگاه‌های اندرویدی که در طی ۷ روز منتهی به ۶ مارس از فروشگاه گوگل پلی‌استور بازدید کرده‌اند، اندروید نسخه‌ی ۷.۰ و نسخه‌ی ۷.۱ مجموعا ۲.۸ درصد از کل دستگاه‌های اندرویدی را شامل می‌شوند. همانطور که می‌دانید دو نسخه‌ی مورد اشاره جدیدترین ورژن‌های منتشر شده اندروید محسوب می‌شوند که هم اکنون در اختیار کاربران قرار گرفته‌اند. در هر صورت  اگر بخواهیم به آمار ماه به ماه نگاه کنیم، میزان استفاده از نسخه‌ی ۷.۰ و ۷.۱ سیستم‌عامل موبایلی گوگل نسبت به ماه گذشته ۱۳۳ درصد افزایش یافته است. لازم به ذکر است که درصد استفاده از اندروید نوقا در ماه فوریه ۱.۲ درصد بوده است.

توزیع اندروید

اما درصد استفاده از اندروید ۵ و اندروید ۵.۱ بیشتر از سایر نسخه‌های این سیستم‌عامل است.  این دو نسخه در مجموع بر روی ۳۲.۵ درصد از گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی نصب شده‌اند. برای مقایسه باید اشاره کنیم که در ماه گذشته درصد استفاده از این دو نسخه ۳۲.۹ درصد بوده و به همین دلیل می‌توان گفت که میزان استفاده از این دو ورژن نسبت به ماه قبل اندکی کم‌تر شده است.  بر اساس جدیدترین آمار توزیع نسخه‌های مختلف سیستم‌عامل مورد بحث درصد استفاده از اندروید ۶.۰ مارشمالو ۳۱.۳ درصد بوده است. در ماه فوریه درصد استفاده از نسخه‌ی مارشمالو ۳۰.۷ درصد اعلام شده بود.

اما اندروید ۴.۴ کیت‌کت همچنان در سطح قابل توجهی محبوبیت دارد؛ چراکه این نسخه هم‌اکنون بر روی ۲۰.۸ درصد از گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی نصب شده است. پس از آن نیز اندروید جلی‌بین را داریم که بر طبق آمار این ماه، سهمی ۱۰ درصدی دارد. اندروید بستنی یخی و نان زنجبیلیی نیز در مجموع بر روی یک درصد از کل دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل اندروید نصب شده‌اند.

از آنجا که در ماه های آینده شاهد عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند پرچمدار جدید با اندروید نسخه ۷.۰ خواهیم بود، انتظار می‌رود سهم این نسخه از سیستم‌عامل مورد بحث به زودی افزایش یابد.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات