مایکروسافت با اعلام وجود روزنه‌ی امنیتی در ویندوز، بروزرسانی امنیتی مرتبط را منتشر کرد

چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۰
مطالعه 1 دقیقه
مایکروسافت از وجود یک روزنه‌ی خطرناک امنیتی در سیستم‌عامل ویندوز خبر داد. ردموندی‌ها با اطلاع‌رسانی در این مورد، بسته‌ی بروز رسانی مورد نیاز رفع این روزنه را نیز منتشر کردند.
تبلیغات

 هنوز مشخص نیست که آیا هکر‌ها با استفاده از این روزنه‌ی امنیتی، آسیبی به کاربران رسانده‌اند یا خیر. با استفاده از این مشکل امنیتی، هکرها می‌توانند هرگونه کدی را در کامپیوتر قربانی بصورت راه دور اجرا کنند. به بیان بهتر، در صورتی که بسته‌های ارسالی از هکر‌ی، به طریقی در سیستم قربانی اجرا شود، این هکر قادر خواهد بود تا بدون نیاز به درخواست مجوز، هر گونه کدی را در سیستم قربانی به اجرا درآورد. به‌نظر می‌رسد این روزنه‌ی امنیتی می‌تواند روی نسخه‌هایی از ویندوز که در سرور‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، نفوذ کنند.

برای مشاهده‌ی لیست کامل نسخه‌های در معرض خطر، اینجا را کلیک کنید. براساس اطلاعات ارائه شده توسط مایکروسافت، این پچ تنها راه جلوگیری از سو استفاده‌ی انواع نرم‌افزارهای مخرب از روزنه‌ی امنیتی موجود است. در صورتی که از هر یک از نسخه‌های ویندوز سرور ۲۰۰۳، ویندوز ویستا، ویندوز سرور ۲۰۰۸، ویندوز ۷، ویندوز ۸/۸.۱، ویندوز سرور ۲۰۱۲/۲۰۱۲ R2 یا ویندوز RT و RT ۸.۱ استفاده می‌کنید، باید بروزرسانی مرتبط را از طریق فعال کردن بروزرسانی خودکار ویندوز یا مراجعه به این آدرس، دریافت کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات