سهم اندروید کیت‌ کت و آبنبات ژله‌ای به بیش از ۸۰ درصد رسید

چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
یکی از خرده‌های که همیشه به سیستم عامل اندروید گرفته می‌شود، عدم ارتقاء سریع ابزارهای تحت این سیستم‌عامل به نسخه‌ی جدید اندروید است. حال به نظر می‌رسد رفته رفته وضعیت اندروید در این زمینه بهتر می‌شود.
تبلیغات

در حالی که کاربران اپل با مشکل بروزرسانی رو به رو نیستند، اما به دلایل سخت‌ افزاری یا نرم‌افزاری کاربران اندروید ممکن است هرگز بروزرسانی بالاتری از آن نسخه‌ فعلی نصب شده بر روی ابزار خود را دریافت نکنند. به تازگی شرکت‌های اچ تی سی و موتورولا سعی می‌کنند بروزرسانی‌های جدید را سریع‌تر و برای دستگاه‌های بیشتری ارائه کنند، اما بر طبق آخرین اعداد و ارقام منتشر شده توسط گوگل، ۵۰.۹ درصد از کاربران، نسخه اندروید آب نبات ژله‌ای (Jelly Bean) و ۳۰.۲ درصد نیز اندروید کیت‌کت را بر روی دستگاه‌های خود استفاده می‌کنند. اندروید آبنبات ژله‌ای به نسخه‌های ۴.۱ تا ۴.۳ اندروید گفته می‌شود و اندروید کیت‌کت نیز شامل اندروید ۴.۴ و تمام زیر شاخه‌های آن است. 

nexus

همانطور که در نمودار بالا نیز مشاهده می‌کنید، اندروید آبنبات ژله‌ای همچون نان زنجفیلی و بستنی حصیری پس از دوران خود بر روی دستگاه‌های بسیار زیادی گسترده شده و در حال اجرا هستند. با دیدن این آمار  همچنین می‌توان پیشرفت اندروید در به روز کردن سیستم عامل ۳۰ درصد دستگاه‌های اندرویدی را شاهد بود.

متاسفانه در این آمار ارائه شده چیزی درباره ماهیت تلفن‌هایی که کاربران استفاده می‌کنند اعلام نشده است. اگر درصد بالایی از دستگاه‌های در حال اجرای کیت‌کت و آبنبات ژله‌ای قدیمی باشند می‌توان این را نشانه‌ای خوب و دارای رشد برای حمایت بیشتر اندروید از دستگاه‌های کمی قدیمی‌تر دانست، اما اگر همین درصد بالا را تنها گوشی‌های اندرویدی جدید شکل بدهند مشتریان باید انتظار حمایت بیشتری داشته باشند.

به زودی قرار است اندروید نسخه ۵.۰ آبنبات چوبی برای موبایل‌های مختلف اندرویدی منتشر شود و بسیاری از کاربران این سوال را خواهند پرسید که زمان واقعی انتشار این اندروید برای دستگاه‌های آن‌ها چیست. اطلاعات بیشتر از ارسال اندروید نسخه ۵.۰ برای دستگاه‌های مختلف را به دست شما خواهیم رساند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات