امکان تغییر مرورگر پیش‌فرض ویندوز 10 موبایل با نصب آپدیت رداستون 2

دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
احتمالا کاربران گوشی‌های مبتنی‌بر ویندوز ۱۰ موبایل، پس از نصب بروزرسانی رداستون ۲ قادر خواهند بود مرورگر پیش‌فرض دستگاه خود را تغییر دهند.
تبلیغات

اگر شما هم از جمله کاربران ویندوز ۱۰ موبایل هستید ولی از نسخه‌ی جدید مرورگر اج در این سیستم‌عامل چندان هیجان‌زده نشده‌اید، بروزرسانی جدیدی منتشر شده که تغییراتی در مرورگر ایجاد می‌کند. بنا به گزارشی که به تازگی منتشر شده، مایکروسافت در حال کار روی ایده‌ی است که امکان تغییر مرورگر پیش‌فرض به اپلیکیشن‌های دیگر را برای کاربران ویندوز ۱۰ موبایل فراهم کند. این ویژگی جدید پس از نصب بروزرسانی Redstone 2 ویندوز ۱۰ در دسترس قرار خواهد گرفت. در واقع باید گفت مایکروسافت قصد دارد تا با این‌کار، قابلیت‌های شخصی‌سازی بیشتری را برای سیستم‌عامل خود ایجاد کند. در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه باشید تا کمی بیشتر در مورد جزئیات این تغییر صحبت کنیم.

در بخش تنظیمات اپلیکیشن مایکروسافت اج، هم اکنون یک دکمه‌ با عنوان Change my default به چشم می‌خورد. به نظر می‌رسد این دکمه امکان استفاده از اپلیکیشن‌های مرورگر شخص‌ثالث را به عنوان مرورگر پیش‌فرض، برای کاربران فراهم می‌کند. این ویژگی یکی از درخواست‌های اصلی مطرح شده از طرف افرادی بوده که از پلتفرم موبایلی مایکروسافت استفاده می‌کنند. در حال حاضر با کلیک روی دکمه‌ی یاد شده، هیچ اتفاق خاصی روی نمی‌دهد. قبلا نیز به این موضوع اشاره شده که اگر مایکروسافت بخواهد امکان تعیین مرورگر پیش‌فرض را در گوشی‌های هوشمند مجهز به سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایل فراهم کند، این کار تا زمان عرضه‌ی بروزرسانی رداستون ۲ که سال آینده در دسترس قرار می‌گیرد، انجام نخواهد شد.

باید به این موضوع اشاره کنیم که احتمال دارد اضافه شدن دکمه‌ی Change my default در بخش تنظیمات اپلیکیشن موبایلی اج صرفا به بخشی از کد اشتراک‌گذاری شده‌ی نسخه‌ی دسکتاپ این مرورگر مرتبط باشد، چراکه نسخه‌ی دسکتاپ اج این قابلیت را ارائه می‌دهد. مایکروسافت اعلام کرده که به طور بی‌وقفه در حال کار روی ارتقای مرورگر اج است. با وجود اینکه قطعا اکثر کاربران ویندوز ۱۰ موبایل، به امکان تغییر مرورگر پیش‌فرض گوشی‌هوشمند خود علاقمند هستند، اما شاید مایکروسافت چنین تغییری را در پلتفرم موبایلی خود اعمال نکند. در هر صورت باید منتظر بمانیم تا ببینیم نهایتا با انتشار آپدیت رداستون ۲ ویندوز ۱۰ موبایل، این ویژگی به سیستم‌عامل یاد شده اضافه خواهید شد یا خیر.

نظر شما در این مورد چیست؟‌ آیا مایکروسافت واقعا تصمیم گرفته تا قابلیت تغییر مرورگر پیش‌فرض را به ویندوز ۱۰ موبایل اضافه کند؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش نظرات با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات