آمازون Fire OS 4 را با نام Sangria برای تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها معرفی کرد

پنج‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳
مطالعه 2 دقیقه
آمازون نسخه‌ی جدیدی از سیستم عامل خود را با نام Sangira برای تبلت‌ها و تلفن هوشمندش ارائه کرد. این نسخه بر پایه‌ی اندروید ۴.۴ کیت‌کت بنا شده اما همچون نمونه‌های قبلی تغییرات سنگین آمازون چهره‌ای متفاوت از آن ساخته است.
تبلیغات

صفحات اصلی، پنل تنظیمات و بقیه‌ی قسمت‌های سیستم عامل مثل نرم‌افزارها، موزیک‌ها و ویدئوها کاملا طراحی آمازون را دارند. فایر OS 4 با نسل چهارم از تبلت‌های آمازون منتشر خواهد شد و به زودی در نسل سوم تبلت‌های آمازون نیز به روزرسانی خواهد شد.

قابلیت جدید Fire OS پشتیبانی از پروفایل‌ها است. هرکدام از اعضای خانواده می‌توانند صفحه‌ی خانگی مخصوص خودشان را داشته باشند و بدون اختلال در کار هم با مشخصات اختصاصی از نرم‌افزارهای مختلف استفاده کنند.

قابلیت دیگری به نام ASAP نیز اضافه شده که قبلا با Fire TV معرفی شده بود. ASAP سریال یا فیلم‌هایی که احتمالا دوست خواهدی داشت را قبل از این که بدانید به روی دستگاه می‌آورد و در نتیجه هنگامی که دکمه‌ی پخش را فشار می‌دهید زمانی برای اتصال به شبکه از دست نخواهید داد. همچنین قابلیت Firefly که با تلفن همراه آمازون معرفی شده بود به تبلت‌ها نیز راه یافته است. با این قابلیت کاربر با دوربین دستگاه تصویری از کالایی تهیه می‌کند و با آن تصویر در فروشگاه آمازون به دنبال کالا می‌گردد.

kindlefirehdx8920145 2040.0

دیگر مشخصات این سیستم عامل شامل اضافه شدن امکان پرنیت از صفحه‌ی وب در مرورگر Slik ، بهبود عملکرد و عمر باتری به وسیله‌ی خاموش کردن هوشمند برنامه‌ها و همچنین مجتمع شدن با نرم‌افزار WPS Office برای ویرایش فایل‌های متنی، Word ، EXEL و PowerPoint است.

امکانات دیگری نیز در آینده به Sangira اضافه خواهند شد من‌جمله وب‌گردی مخفیانه در مرورگر Slik و یک کتابخانه‌ی خانوادگی که امکان می‌دهد حساب کاربری آمازون را با فرد دیگری در خانه ارتباط داده و از کتاب، فیلم یا هرچیزی که قبلا خریداری کرده استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات