گوگل رسماً اندروید وان را معرفی کرد

دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۹
مطالعه 2 دقیقه
اندروید وان معرفی شد
همانطور که پیش‌بینی می‌شد، گوگل رسماً پروژه اندروید وان را در جریان برگزاری مراسمی در هندوستان معرفی کرد. گوگل پروژه اندروید وان را با ترکیب اندروید و تلفن‌های‌هوشمند پایین‌رده معرفی کرده و در این راستا با تولیدکنندگانی چون Micromax، Karbonn Mobiles و Spice همکاری خواهد کرد.
تبلیغات

هدف از توسعه‌ی اندروید وان رقم‌زدن تجربه‌ای مشابه اندروید خالص در تلفن‌های‌هوشمند پایین‌رده است که همچون پرچمداران اندرویدی قابلیت استفاده از قوی‌ترین مشخصات فنی را ندارند. شعار معرفی اندروید وان در کشور هندوستان Your Fate in your Hands است که مضمون آن را می‌توان به عبارت «سرنوشت شما در دستان شما» ترجمه کرد.

هر سه تولیدکننده‌ی تلفن‌های‌هوشمند مبتنی بر اندروید وان، فروش محصولات خود را از عصر امروز آغاز خواهند کرد و برای تحقق این امر هر یک از این شرکای سخت‌افزاری گوگل از طریق فروشگاه خود اقدام به این کار خواهد کرد. میکرومکس با همکاری آمازون هندوستان، کاربون با اسنپ‌دیل و اسپایس نیز با همکاری فلیپ‌کارت اقدام به فروش تلفن‌های‌هوشمند خود خواهد کرد. گوگل همکاری با اپراتورهای مخابراتی هندی را نیز آغاز کرده و تلفن‌های‌هوشمند خود را همراه با پیشنهادهای ویژه در اختیار کاربران قرار خواهد داد که از جمله‌ی آن باید به Airtel و Reliance اشاره کرد.

تلفن‌هوشمند اندروید وان اسپایس با نام Dream Uno روانه‌ی بازار خواهد شد و قیمت آن ۱۱۵ دلار خواهد بود و از جمله‌ی مشخصات فنی آن می‌توان به صفحه‌ی نمایش ۴.۵ اینچی FWVGA، پردازنده‌ی چهارهسته‌ای مدیاتک با فرکانس کاری ۱.۳ گیگاهرتزی، حافظه‌ی رم ۱ گیگابایتی، حافظه ی داخلی ۴ گیگابایتی با قابلیت افزایش از طریق میکرو SD تا ۳۲ گیگابایت و پشتیبانی از دو سیم‌کارت در کنار دوربین ۵ مگاپیکسلی در پشت دستگاه‌به‌همراه فلاش و دوربین ۲ مگاپیکسلی در جلو اشاره کرد. ضمناً این تلفن‌هوشمند از استاندراد بی‌سیم ۸۰۲.۱۱ b/g/n، بلوتوث ۴.۰ و ارتباط با شبکه‌های ارتباطی 3G نیز پشتیبانی می‌کند و انرژی کل این تلفن‌هوشمند نیز توسط یک باتری ۱۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود.

Canvas A1 میکرومکس و Sparke V Red کاربن نیز از همین سخت‌افزار و مشخصات فنی بهره می‌برند۷ با این تفاوت که قیمت در نظر گرفته شده برای آن‌ها ۱۰۴ دلار پیش بینی شده است.

علاوه بر زبان انگلیسی این تلفن‌های‌هوشمند با پشتیبانی از هتف زبان هندی روانه‌ی بازار می‌شوند و همچنین پشتیبانی از دستورات صوتی به زبان هندی نیز درنظر گرفته شده است. گوگل همچنین به این نکته اشاره کرده است که تلفن‌های‌هوشمند اندروید وان مبتنی اندروید ۴.۴.۴ خواهد بود و اطمینان داده که با انتشار اندروید L این تلفن‌های‌هوشمند را بروزرسانی خواهد کرد.

اندروید وان علاوه بر کشور هندوستان در سایر کشورها چون پاکستان، فیلیپین، اندونزی و سایر کشورهای جنوب شرق آسیا نیز تا پایان سال جاری عرضه خواهد شد. تولیدکنندگان دیگری نیز جون آلکاتل، پاناسونیک، ایسوس، ایسر و اچ‌تی‌سی نیز محصولاتی را به‌عنوان تلفن‌های‌هوشمند اندروید وان روانه‌ی بازار خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات