تصاویر فاش شده ویندوز 9 حکایت از ویژگی‌های جدید در بخش دسکتاپ دارد

پنج‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۴
مطالعه 3 دقیقه
پیش تر نیز شاهد فاش شدن تصاویری از ویندوز ۹ بوده‌ایم اما این‌بار، در تصاویری جدید شاهد نگاهی نزدیک‌تر به تغییرات محیط دسکتاپ نسخه بعدی سیستم‌عامل ویندوز هستیم. وب‌سایت آلمانی Computer Base و WinFuture به مجموعه‌ای حدود 20 تصویر دست پیدا کرده‌اند که گفته می‌شود متعلق به نسخه‌ی پیش‌نمایش فنی ویندوز 9 هستند.
تبلیغات

 این تصاویر فاش شده که از یک نسخه‌ی پیش‌نمایش ارائه شده توسط مایکروسافت به شرکای نزدیک خود بدست آمده، نگاه نزدیک‌تری از منوی استارت جدید و تعدادی تغییر واضح در نوار وظیفه‌ی ویندوز ارائه می‌کنند. گفته می‌شود این نسخه‌ی پیش‌نمایش در اواخر ماه جاری یا اوایل ماه اکتبر ارائه خواهد شد.

اولین تغییر، وجود یک آیکن جستجو در کنار کلید استارت بر روی نوار وظیفه است که یک مورد دیگر نیز در کنار آن قرار گرفته؛ حدس زده می‌شود این کلید مرتبط با ویژگی‌های دسکتاپ مجازی باشد. پیش‌تر در میزکارهای سیستم‌عامل لینوکس شاهد استفاده‌ی پیش‌فرض از دسکتاپ‌های مجازی بوده‌ایم که فضای کاری وسیع‌تری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. حال به نظر می‌رسد مایکروسافت نیز به همین رویه روی آورده باشد. در برخی تصاویر ویژگی دسکتاپ مجازی بصورت مشخص نمایش داده شده که به موجب آن یک نوار در قسمت پایینی رابط کاربری ویندوز که حاوی دسکتاپ‌های مجازی است به کاربر نمایش داده می‌شود تا با کلیک بر روی هر یک، ناحیه مورد نظر خود را انتخاب کند. همچنین در برخی اسکرین‌شات‌ها امکان مشاهده‌ی اپلیکیشن‌های ویندوز 8 نیز هستیم که بصورت شناور بر روی محیط دسکتاپ قرار گرفته‌اند که در این حالت دستورات اپلیکیشن نظیر جستجو، اشتراک، اجرا و تنظیمات از طریق منوی محتوایی درون اپلیکیشن در دسترس است.

virtualdesktops.0
2 m

همچنین مایکروسافت در حال آماده‌سازی مجموعه آیکن‌های جدیدی برای فایل اسکپلورر، دسکتاپ و سایر المان‌های موجود در ویندوز 9 بوده که به نظر می‌رسد در راستای همسان‌سازی با طراحی کلی تخت مترو استایل صورت گرفته باشد. همچنین یک پیش‌نمایش نیز از خصوصیتی که به نظر می رسد مربوط به مرکز اعلان‌های جدید ویندوز باشد بدست آمده که از طریق بخش سینی سیستم که بر روی نوار وظیفه قرار دارد در دسترس خواهد بود. مایکروسافت علاوه بر این در حال اعمال مجموعه‌ای از اصلاحات بر روی منوهای لیست پرشی نوار وظیفه (وقتی بر روی هر مورد کلیک راست می‌کنید) است تا حالت کلی آن را با طراحی تخت خود سازگار نماید.

desktopchanges.0.jpg

در مجموع تغییرات اعمال شده به نظر پایه‌ای و ابتدایی بوده و نسخه‌ی پیش‌نمایش فنی را همراهی خواهند کرد که البته این تغییرات برای کاربرانی که قابلیت‌های سنتی میزکار ویندوز را دوست داشته و علاقه‌ای به درگیر شدن با مترو ندارند کاملا با ارزش است. وب‌سایت ورج برای دریافت تاییدیه یا اطلاعات بیشتر با مایکروسافت تماس گرفته که اگرچه بعید می‌دانیم پاسخی از سوی این شرکت داده شود، اما در صورت دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص با بروزرسانی مطلب شما را مطلع خواهیم ساخت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات