اندروید ویِر به پشتیبانی از GPS و ارتباط بلوتوث با سایر گجت‌های پوشیدنی مجهز خواهد شد

چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵
مطالعه 3 دقیقه
به‌نظر می‌رسد گوگل در نظر دارد تا سیستم‌عامل مخصوص گجت‌های پوشیدنی خود، یا همان اندروید ویِر را بیش از پیش تقویت کند، چراکه تیم توسعه‌ی اندروید خبر از انتشار بروزرسانی‌هایی برای این پلتفرم دارد که به قابلیت‌های آن خواهد افزود. از جمله‌ی این قابلیت‌ها باید به برخورداری از GPS‌ و ار تباط از طریق بلوتوث با سایر ابزار‌ها اشاره کرد.
تبلیغات

براساس اطلاعاتی که توسط اعضای تیم توسعه‌ی اندروید منتشر شده، اندروید ویِر در آینده و پس از انتشار بروزرسانی‌های مورد نظر از GPS پشتیبانی خواهد کرد و از این‌رو دیگر نیازی به اتصال به یک تلفن‌هوشمند برای بهره‌مندی از این قابلیت نیست. همچین باید به قابلیت اتصال به سایر گجت‌های پوشیدنی از طریق بلوتوث نیز اشاره کرد که توانایی این سیستم‌عامل را بیش از پیش افزایش خواهد داد.

پیش از این گوگل اعلام کرده بود که API را برای توسعه‌ی ظاهر سیستم‌عامل خود برای توسعه‌دهندگان منتشر خواهد کرد. این امکان راه را برای توسعه‌ی رابط‌های کاربری مناسب با انواع ساعت‌های‌هوشمند با فرم‌فکتورهای مختلف هموار خواهد کرد. حال به‌نظر می‌رسد قابلیت‌های جدیدی که به آن‌ها اشاره کردیم به‌همراه API مورد نظر منتشر خواهد شد. لازمه‌ی استفاده از GPS پس از انتشار بروزرسانی وجود تراشه‌ی جی‌پی‌اس در ساعت‌هوشمند است که در ساعت‌های‌هوشمند پیشین تعبیه نشده است. با استفاده از این قابلیت کاربران قادر خواهند بود تا برای مثال در زمان انجام ورزش خود، تلفن‌هوشمند را درون خودرو یا خانه قرار دهند و فقط ساعت‌هوشمند خود را با فعال کردن GPS به‌همراه داشته باشند، در حالی که تلفن‌هوشمند در خانه با استفاده از داده‌های حاصل از جی‌پی‌اس در حال تحلیل و بررسی فعالیت بدنی کاربر است.

در مورد ارتباط با سایر گجت‌های پوشیدنی از طریق بلوتوث، گوگل اطلاعات دقیقی از هدف چنین قابلیتی منتشر نکرده است، اما می‌توان چنین استنباط کرد که این ویژگی امکان ارتباط ساعت‌هوشمند با هدآپ دیسپلی یا برای مثال گجتی چون گوگل‌گلس را فراهم خواهد کرد. تمامی این قابلیت‌ها وابستگی به تلفن‌های‌هوشمند را در رابطه با کنترل گجت‌های پوشیدنی کاهش و قدرت ساعت‌‌های‌هوشمند و گجت‌هایی که از اندروید ویر بهره می‌برند، افزایش خواهد داد. قابلیت اتصال مستقیم از طریق بلوتوث به ساعت‌هوشمند بسیار کاربردی بوده و می‌توان با استفاده از آن قابلیت‌های متعددی را مورد استفاده قرار داد، اما همچنان به‌دلیل سهولت استفاده از کیبورد در تلفن‌های‌هوشمند به‌دلیل صفحه‌ی نمایش بزرگ‌تر، این ابزارها انعطاف‌پذیری و سهولت بیشتری در کاربرد دارند.

تیم توسعه‌ی اندروید ویر در نظر دارد تا پایان سال جاری میلادی بروزرسانی متعددی را برای این سیستم‌عامل منتشر نماید که از جمله‌ی این بروزرسانی‌ها می‌توان به نوبت اول آن اشاره کرد که هفته‌ی جاری با اضافه کردن قابلیت‌های ناوبری و همچنین برخی از دستورات صوتی برای اندروید ویر منتشر خواهد شد. تیم توسعه‌دهنده‌ی اندروید ویر در نظر دارد تا بروزرسانی‌های خود را سریعاً و در فاصله‌های زمانی کوتاه منتشر نماید که به دلیل سادگی ساختار ساعت‌های‌هوشمند در مقابل تلفن‌های‌هوشمند عملی است. این بروزرسانی‌ها می‌تواند منجر به بهبود عملکرد این سیستم‌عامل و در نتیجه کاهش انتقاداتی شود که هم‌اکنون متوجه سیتسم‌عامل اندروید است.

گوگل در نظر دارد تا با انتشار بروزرسانی‌ها و توسعه‌ی هرچه بیشتر اندروید ویِر، این سیستم‌عامل را مستقل‌ نماید که این سیاست خبر خوشی برای توسعه‌دهندگان و همچنین تولیدکنندگان ساعت‌های‌ هوشمند است. هرچند این پلتفرم شروعی با سرعت پایین داشته، اما به‌نظر می‌رسد گوگل برنامه‌هایی را برای رشد این پلتفرم و روانه‌ی آن به سمت موفقیت در نظر گرفته است. برای مشاهده‌ی موفقیت این پلتفرم باید به انتظار معرفی ساعت‌هوشمند اپل و همچنین رقابت تنگاتنگ این دو پلتفرم بنشینیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات