درصد توزیع پلتفرم اندروید در سپتامبر 2016: رشد اندروید مارشمالو

چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس جدول توزیع پلتفرم اندروید برای ماه سپتامبر، نسخه‌ی مارشمالو نسبت به قبل رشد داشته است.
تبلیغات

اعداد و ارقام مربوط به درصد توزیع پلتفرم اندروید حالا در دسترس قرار گرفته که البته پیش‌بینی چنین آماری بسیار آسان بود. رشد مارشمالو باعث شده تا حالا این نسخه‌ از اندروید به سطحی برسد که در ماه جولای دیده بودیم و در واقع ۳.۵ درصد نسبت به ماه پیش رشد داشته است. اندروید آبنبات چوبی هم با کاهش سهم همراه بوده و ۵ درصد از کل سهم خود را از دست داده و حتی افزایش سهم نسخه‌ی ۵.۱ نیز نتوانست کمکی به افزایش کلی سهم اندروید آبنبات چوبی کند. در کل اندروید لالی‌پاپ هم اکنون روی ۳۵ درصد از کل گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی نصب شده که از این نظر با سهم ۱۸.۷ درصدی مارشمالو رقابت می‌کند. در ادامه سهم سایر نسخه‌های اندروید را برای ماه سپتامبر بررسی می‌کنیم پس با زومیت همراه باشید.

سهم اندروید کیت‌کت (نسخه‌ی ۴.۴) نیز ۱.۵ درصد کاهش یافته و اندروید جلی‌بین نیز در تمامی نسخه‌های خود ۱.۱ درصد با کاهش سهم همراه بوده است. علاوه بر این اندروید ۴.۰.۳ و ۴.۰.۴ و نیز اندروید نان زنجبیلی (نسخه‌ی ۲.۳.۳ تا ۲.۳.۷) نیز به سختی توانسته‌اند جایگاه قبلی خود را حفظ کنند. اندروید Froyo نیز همچنان با سهم ۰.۱ درصدی خود پلتفرم موبایلی گوگل را همراهی می‌کند. در جدول زیر می‌توانید جدول مربوط به آمار ارقام استفاده از اندروید در سپتامبر ۲۰۱۶ را مشاهده کنید.

نسخه‌ی اندروید

داده‌های قبلی (%)

داده‌های کنونی (%)

تغییر

2.2

0.1

0.1

0

2.3

1.7

1.5

-0.2

4.0

1.6

1.4

-0.2

4.1

6.0

5.6

-0.4

4.2

8.3

7.7

-0.6

4.3

2.4

2.3

-0.1

4.4

29.2

27.7

-1.5

5.0

14.1

13.1

-1.0

5.1

21.4

21.9

+0.5

6.0

15.2

18.7

+3.5

اندروید نوقا هنوز در این جدول وارد نشده که البته منطقی هم به نظر می‌رسد. حتی با وجود اینکه حدود دو هفته از انتشار اندروید ۷.۰ به صورت OTA برای دستگاه‌های نکسوسی می‌گذرد و داده‌های مربوط به درصد این دستگاه‌ها نیز جمع‌آوری شده اما هنوز این میزان به حدی نبوده که در جدول درصد استفاده از نسخه‌های مختلف اندروید اعمال شود. تا به این لحظه هنوز دو دستگاه نکسوسی که شرایط دریافت اندروید نوقا را دارند از این نسخه‌ بی‌بهره بوده و در واقع اندروید ۷.۰ هنوز برای این محصولات ارائه نشده است. بنابراین به احتمال زیاد در آمار ماه اکتبر درصد استفاده از اندروید نوقا را نیز در این جدول خواهیم دید.

نظر شما در این مورد چیست؟ دیدگاه‌تان را در بخش نظرات با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات