نسخه پیش نمایش جدید ویندوز 10 با وجود اعلانیه ها در مرورگر فایل منتشر شد

شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت مایکروسافت دیروز بیلد (build) جدید ویندوز 10 را برای رایانه‌های کاربرانی که عضو فست رینگ (fast ring) برنامه‌ی اینسایدر (Insider) ویندوز هستند، منتشر کرد. این نسخه، اولین ساخت منتشر شده پس از بروزرسانی سالیانه‌ی (Anniversary) ویندوز ۱۰ است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

دیروز ساخت (build) جدیدی از ویندوز 10 شرکت مایکروسافت برای رایانه‌های شخصی کاربرانی که عضو fast ring برنامه‌ی اینسایدر (Insider) ویندوز هستند، منتشر شده است. این نسخه، اولین ساخت منتشر شده پس از بروزرسانی سالیانه‌ی (Anniversary) ویندوز ۱۰ که در روز ۱۲ ماه مرداد در اختیار کاربران قرار گرفت، محسوب می‌شود. پیش‌نمایش جدید ویندوز ۱۰ با شماره‌ی ساخت ۱۴۹۰۱، نسخه‌ی ۱۶۰۷ را دنبال کرده و قبل از آن، ویندوز ۱۰ با شماره‌ی ساخت ۱۴۳۹۳ یا همان بروزرسانی سالیانه، منتشر شده بود.

متن منتشر شده در وبلاگ دونا سرکار (Dona Sarkar)، مهندس نرم‌افزار در شرکت مایکروسافت به این شرح است:

مایکروسافت در این شماره‌ی بیلد جدید و بیلدهای بعدی، قصد اعمال بهبودهای ساختاری در هسته‌ی مشترک ویندوز که به عنوان قلب همه‌ی رایانه‌های شخصی ویندوزی، تبلت، تلفن هوشمند، اینترنت اشیا، هولولنز و ایکس‌باکس عمل می‌کند، دارد. بنابراین فعلا در ساخت‌های بعدی خبری از ویژگی‌های جدید نخواهد بود.

به گفته‌ی دونا سرکار، مایکروسافت برای اولین بار در شماره‌ی ساخت ۱۴۹۰۱، اعلانیه‌ها را به مرورگر فایل ویندوز آورده است. این قابلیت با فراهم کردن اطلاعات سریع و ساده در مورد کارهایی که می‌توانید در ویندوز ۱۰ انجام دهید یا ویژگی‌های جدیدی که از وجود آن‌ها بی‌خبر بوده و قصد تجربه کردن آن‌ها را دارید، به مصرف کنندگان کمک می‌کند.

ساخت ۱۴۹۰۱ ویندوز 10

کاربران می‌توانند با مراجعه به مسیر View → Options → Show sync provider notifications، در مورد نمایش این اعلانیه‌ها تصمیم‌گیری کرده و آن را غیرفعال کنند.

دونا سرکار می‌گوید:

در این ساخت جدید، نرم‌افزار Acrobat Reader شرکت ادوبی هنگام اجرا کرش کرده و اشکال‌ زدایی هسته با وجود کابل ۱۳۹۴ (Firewire) به درستی عمل نمی‌کند. همچنین، کارکنان شرکت مایکروسافت آماده‌ی انتشار بروزرسانی سالیانه‌ی ویندوز ۱۰ برای گوشی‌های هوشمند ویندوزی هستند.

اگر قصد استفاده از نسخه‌ی جدید پیش‌نمایش ویندوز ۱۰ را دارید، می‌توانید با ثبت نام در وب‌سایت شرکت مایکروسافت، این کار را عملی کنید.

آیا از نسخه‌ی جدید پیش‌نمایش ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنید؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات