گوگل کلید هوم اندروید 7 را پویا می‌کند

یک‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
گفته می‌شود که گوگل قصد دارد تا اندروید ۷ نوقا را با یک کلید هوم پویا عرضه کند. پیش از این تصویر ثابتی از این کلید منتشر شده بود، اما اکنون با انتشار تصویر متحرکی از کلید شده، گمانه‌زنی‌ها در خصوص پویا بودن آن شدت گرفته است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

با نزدیک شدن به فصل پاییز، شوق و انتظار کاربران در خصوص عرضه‌ی رسمی اندروید ۷ نوقا و گوشی‌های هوشمند نکسوسی جدید گوگل شدت می‌گیرد. یکی از ویژگی‌هایی که تا کنون در این باره فاش شده، کلید هوم نرم‌افزاری جدید برای دستگاه‌های نکسوسی است. تا کنون تنها تصویر ثابتی از این کلید فاش شده است که آن را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید. اما اکنون تصویر متحرکی منتشر شده است که بر مبنای آن کلید هوم پویا خواهد بود، البته با این فرض که قابلیت یاد شده به نسخه‌ی نهایی اندروید ۷ راه یابد.

android 7 home button

بر اساس گمانه‌زنی‌ها، این انیمیشن با نگهداشتن کلید هوم (Long Press) فعال می‌شود. گفته می‌شود که انیمیشن یاد شده نقطه‌ی شروع گزینه‌های پیشرفته و متنوعی است که Google Assistant جدید (یک نوع Google Now/Google On Tap پیشرفته که در جریان کنفرانس I/O در سال جاری معرفی شد) را شامل می‌شود. در آن زمان مشخص شد که می‌توان به دستیار جدید گوگل از طریق اپ‌هایی مانند Google Allo‌ دسترسی داشت. اما اکنون شایعات حکایت از آن دارند که این قابلیت در سراسر سیستم عامل از طریق کلید هوم در دسترس خواهد بود.

منابعی که به Google Assistant و این انیمیشن جدید دسترسی داشته‌اند، می‌گویند، با غیر فعال کردن گوگل ناو، انیمیشن نیز غیر فعال می‌شود. موضوع یاد شده رابطه‌ی تنگاتنگ بین این دو را نشان می‌دهد. در حال حاضر سه نقطه‌ی رنگی جدید میانبرهایی را به مواردی همچون آلارم‌ها، وظایف و مکان‌های مجاور فراهم می‌کنند. منابع مدعی هستند که امکان تغییر این گزینه‌ها در طول توسعه‌ی تدریجی دستیار جدید وجود دارد.

اما سوال بزرگ این است که آیا Google Assistant و انیمیشن یاد شده در انحصار دستگاه‌های نکسوسی جدید خواهند بود یا اینکه به تمام دستگا‌ه‌های دیگری که اندروید ۷ را اجرا می‌کنند، راه پیدا خواهند کرد. اخیرا شایعاتی مطرح شده که بر اساس آنها گوگل در نظر دارد تا به منظور غنی‌سازی فهرست‌ قابلیت‌های دستگاه‌های نکسوسی در قیاس با دستگاه‌های اندرویدی دیگر، برخی از قابلیت‌ها را به صورت انحصاری در اختیار دستگاه‌های خود قرار دهد. بنابراین ممکن است که این دکمه‌ی هوم جدید یکی از این قابلیت‌ها باشد.

در ادامه می‌توانید انیمیشن یاد شده را مشاهده کنید:

animated home button android 7

نظر شما در خصوص دکمه‌ی هوم جدید چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات