بروزرسانی به ویندوز 10 برای افرادی که نیاز به امکانات مخصوص افراد معلول را دارند همچنان رایگان خواهد بود

جمعه ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
احتمالا می‌دانید که مایکروسافت امکان بروزرسانی به ویندوز ۱۰ را به تازگی از حالت رایگان خارج کرده است. حال اعلام شده که این بروزرسانی برای افرادی که از امکانات مخصوص افراد ناتوان جسمی ویندوز بهره می‌برند، همچنان رایگان خواهد ماند. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

حدود یک هفته قبل خبری منتشر شد که مجددا به ما یادآوری کرد که امکان بروزرسانی رایگان به ویندوز ۱۰ از تاریخ ۲۹ جولای (۷ مرداد) غیرفعال خواهد شد. این یعنی اگر تا کنون این بروزرسانی را انجام نداده‌اید، پس شانس خود را برای بهره‌مندی رایگان از ویندوز ۱۰ از دست داده‌اید. اما این مورد برای همه کاربران اعمال نشده است و کاربرانی که نیاز به امکانات مخصوص افراد معلول دارند، همچنان می‌توانند سیستم‌عامل خود را به صورت رایگان به ویندوز ۱۰ ارتقا دهند.

در یکی از پست‌های وبلاگ رسمی مایکروسافت اینگونه بیان شده است: «با پایان یافتن زمان امکان بروزرسانی رایگان به ویندوز ۱۰، باید به کاربران و مشتریان خود اعلام کنیم که اگر از قابلیت‌های ویژه این سیستم‌عامل که برای افراد معلول ایجاد شده، استفاده می‌کنند، همچنان می‌توانند سیستم‌عامل رایانه خود را به طور رایگان به ویندوز ۱۰ آپدیت کنند.» عللاوه بر این، مایکروسافت یک وب‌سایت جدید ساخته که مخصوص افرادی است که قصد دارند در مورد این نوع بروزرسانی، اطلاعات بیشتری کسب کنند.

مایکروسافت هنوز در مورد اینکه این نوع بروزرسانی تا چه مدت ادامه خواهد یافت، چیزی اعلام نکرده است. اگر شما هم از ویژگی‌های یاد شده در ویندوز بهره می‌برید، شاید بهتر باشد تا همین حالا سیستم‌عامل خود را به ویندوز ۱۰ بروزرسانی کنید. اما برای بیشتر کاربران به نظر می‌رسد دیگر شانسی برای بهره‌مندی از آپدیت رایگان به ویندوز ۱۰ وجود ندارد. با این حال، باز هم برخی از افراد بر این باور‌ هستند که راه دیگری برای انجام این بروزرسانی پیدا خواهد شد.

علاوه بر این یک ویدیو در یوتیوب منتشر شده که بیان می‌کند اگر ساعت سیستم‌عامل خود را به تاریخ پیش از ۲۸ جولای بازگردانید، می‌توانید همچنان از امکان بروزرسانی رایگان به ویندوز ۱۰ استفاده کنید. نمی‌توان با اطمینان گفت با این روش حتما می‌توان سیستم‌عامل خود را به ویندوز ۱۰ بروزرسانی کرد. اما در هر صورت می‌توان این موضوع را به راحتی آزمایش کرد.

آیا شما سیستم عامل خود را به ویندوز ۱۰ ارتقاء داده‌اید یا همچنان روی نسخه‌های قدیمی ویندوز باقی مانده‌اید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات