مایکروسافت قابلیت های Islandwood برای پورت کردن اپلیکیشن‌ های iOS به ویندوز ۱۰ را افزایش می دهد

یک‌شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ماه گذشته مایکروسافت ابزار متن باز مربوط به پورت کردن اپلیکیشن‌های iOS به ویندوز ۱۰ را که تحت نام پروژه‌ی Islandwood توسعه یافته، بروزرسانی کرد. حال ردموندی‌ها از برنامه‌های خود برای اضافه کردن قابلیت‌های جدید به همراه توسعه‌ی هر چه بیشتر ویژگی‌های موجود خبر داده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

ماه گذشته مایکروسافت بروزرسانی جدیدی را برای ابزار تبدیل اپلیکیشن‌های iOS به ویندوز ۱۰ منتشر کرد. حال ابزار متن باز که تحت پروژه‌ی موسوم به Islandwood منتشر شده، از قابلیت‌های جدیدی نظیر پشتیبانی از CoreFoundation بهره می‌برد. مایکروسافت با انتشار پستی در وبلاگ خود برنامه‌های جدیدش برای اضافه کردن ویژگی‌های جدید به این محصول را در کنار توسعه‌ی قابلیت‌های پیشین ارائه کرده است.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط مایکروسافت توسعه‌دهندگان درخواست کرده‌اند تا این کمپانی پشتیبانی تمام و کمالی را از API موسوم به UIKit، به عمل آورد. به نظر می‌رسد شناسایی و تبدیل کدهای مربوط به API اپل برای مایکروسافت دشوار بوده و این موضوع زمانی که خود مایکروسافت قابلیت‌های مشابه را از طریق XAML در اختیار توسعه دهندگان قرار می‌دهد، بسیار دشوار است. حال مایکروسافت اعلام کرده که با برطرف کردن موانع موجود، مسیر تبدیل رابط کاربری مبتنی بر UIKit به XAML‌ را بسیار هموارتر از پیش کرده است.

مایکروسافت همچنین از وجود مشکلاتی در پیاده‌سازی UIKit خبر داده که این موضوع به دلیل وجود تفاوت‌هایی در API است که اپل توسعه داده است. به گفته‌ی مایکروسافت شماری از کلاس‌ها بصورت ناقص پشتیبانی شده یا سناریوهای متفاوتی توسط اپل روی آن‌ها اجرا شده است. ردموندی‌ها اعلام کرده‌اند که در قدم‌های بعدی سعی می‌کنند تا پشتیبانی از UIKit را بیش از پیش افزایش دهند. پشتیبانی بیش از پیش از UIKit مزایای بسیاری را به همراه دارد، چراکه زمان و کار مورد نیاز برای پورت کردن اپلیکیشن‌ها به ویندوز ۱۰ مایکروسافت از iOS بسیار کاهش پیدا می‌کند. همچنین دست توسعه‌دهندگان نیز برای ارائه‌ی امکانات بیشتر در ویندوز ۱۰ افزایش پیدا می‌کند.

مایکروسافت همچنین ابزار جدیدی را نیز معرفی کرده که Xib2Xaml نام دارد. با استفاده از این ابزار می‌توان فایل‌های Storyboard و XIB را که نتیجه‌ی طراحی اینترفیس در Xcode است را به فایل‌های XAML برای استفاده در ویندوز ۱۰ تبدیل کند. همچون همیشه مایکروسافت مستندات تغییرات جدید را در گیت‌هاب در اختیار کاربران قرار داده و از توسعه‌دهندگان خواسته تا در صورت داشتن پیشنهاد یا هر مساله‌ای آن را در همان تاپیک مطرح کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات