نسخه دوم از پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید Wear 2.0 منتشر شد

چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل امروز نسخه دوم از پیش‌نمایش توسعه دهندگان اندروید ور ۲.۰ را منتشر کرد که در آن قابلیت‌های جدیدی قرار گرفته است. همراه زومیت باشید تا با این قابلیت‌ها آشنا شوید.
تبلیغات

گوگل در کنفرانس توسعه دهندگانش با نام گوگل I/O اولین نسخه پیش‌نمایش از اندروید ور ۲.۰ را برای توسعه دهندگان منتشر کرد و حال شاهد عرضه نسخه جدیدی از آن هستیم. این کمپانی امروز نسخه دوم از پیش‌نمایش توسعه دهندگان اندروید Wear 2.0 را منتشر کرده که در آن شاهد قابلیت‌های جدیدی برای تست توسعه دهندگان هستیم. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به ویژگی کنترل از طریق حرکات مچ دست اشاره کرد. با استفاده از این ویژگی کاربران می‌توانند با حرکت دادن مچ دست‌شان بین اپلیکیشن‌های سوم شخص حرکت کنند. این ویژگی شبیه قابلیت فعلی مدیریت نوتیفیکیشن‌ها با حرکات مچ دست است. در ادامه می‌توانید با تمام تغییرات اعمال شده در این نسخه آشنا شوید:

پلتفرم API 24: پلتفرم API جهت همگامی با اندروید نوقا به ۲۴ افزایش یافته است، بنابراین می‌توانید پروژه compileSdkVersion نسخه پیش نمایش از اندروید Wear 2.0 را به API 24 ارتقا دهید. البته توصیه می‌کنیم که targetSdkVersion را نیز به API 24 بروز رسانی کنید.

بهبود نوار منو: ما در نسخه پیش‌نمایش ۱ از اندروید ور ۲.۰ قابلیت نوار منو را عرضه کردیم که در کنار رابط گرافیکی باعث می‌شد که جستجوی اپلیکیشن‌ها و اجرای فرآیند‌ها به بهترین شکل در اندروید پوشیدنی صورت گیرد. در نسخه دوم از این پیش‌نمایش پشتیبانی بیشتری از نوار منو صورت گرفته است تا کاربر هرچه ساده‌تر به این بخش از طریق اسکرول کردن دسترسی یابد. از سایر بهبود‌های رابط کاربری می‌توان به اتوماتیک Peek_view و موقعیت‌یابی منو اشاره کرد که اولین اقدام را در WearableActionDrawers نشان می‌دهد. برای توسعه دهندگانی که می‌خواهند منو اپلیکیشن اختصاصی بسازند Peek_view و Drawer_content به WearableDrawerView اضافه شده است. اکنون امکان رفرش کردن محتوای منو با صدا کردن notifyDataSetChanged وجود دارد.

حرکات مچ دست: تا سال گذشته کاربران می‌توانستند نوتیفیکیشن‌ها را با حرکات مچ دست مرور کنند. حال این قابلیت در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفته تا از آن در اپلیکیشن‌هایشان استفاده کنند. این قابلیت باعث می‌شود که فرآیند استفاده از دستگاه با یک دست بهبود یابد. این ویژگی برای زمان‌هایی که دست دیگر کاربران درگیر است می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده، گوگل نسخه عمومی از اندروید ور ۲.۰ را پاییز امسال عرضه می‌کند. اما اگر مایل هستید که این نسخه را پیش از عرضه عمومی امتحان کنید یا یک توسعه دهنده هستید، می‌توانید به سراغ نسخه دوم از پیش‌نمایش توسعه دهندگان اندروید ور ۲.۰ بروید. برای دانلود می‌توانید روی لینک زیر کلیک کنید:

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات