ویژگی Dark Mode در کدهای نسخه بتای iOS 10 رویت شد

جمعه ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل در جریان برگزاری کنفرانس توسعه دهندگانش نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل‌های مختلف خود نظیر macOS Sieraa و iOS 10 را رونمایی کرد. این کمپانی در جریان مراسم دو ساعته به شماری از ویژگی‌های جدید اشاره کرد و کشف سایر قابلیت‌ها را به علاقمندان سپرد. یکی از ویژگی‌هایی که در نسخه‌ی بتای iOS 10 وجود ندارد اما ردپای آن در کد‌های این سیستم عامل رویت شده، Dark Mode است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اپل در جریان برگزاری WWDC 2016، نسخه‌های جدید سیستم‌عامل‌های مورد استفاده در گجت‌های هوشمندش را رونمایی کرد که از آن جمله می‌توان به tvOS، macOS Sierra، iOS 10 و WatchOS 3.0 اشاره کرد. این کمپانی همچنین از اپلیکیشن‌های جدید در کنار ویژگی‌های جدید اضافه شده به سیستم عامل iOS و macOS Sierra رونمایی کرد، اما زمان دو ساعته‌ی کنفرانس مجال رونمایی از تمام تغییرات اعمال شده را نمی‌داد. پس از انتشار نسخه‌ی بتای iOS 10 بسیاری از علاقمندان با دریافت و استفاده از این نسخه به ویژگی‌های جدید اشاره کردند، حال آنکه تمام آن چیزی که قرار است در قالب نسخه‌ی دهم سیستم عامل iOS منتشر شود، در نسخه‌ی بتا موجود نیست.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط توسعه‌دهندگانی که به کند و کاو در کدهای نسخه‌ی بتای iOS 10 پرداخته‌اند، به نظر می‌رسد اپل در نسخه‌ی نهایی منتشر شده از این سیستم عامل، قابلیت Dark Mode را قرار خواهد داد. این ویژگی از جمله‌ی مواردی بود که پیش از برگزاری کنفرانس توسعه دهندگان شایعات متعددی در مورد آن منتشر شده بود، هرچند اپل در طول مراسم اشاره‌ای به این موضوع نکرد. با فعال کردن Dark Mode کاربران می‌توانند پس زمینه و کل رنگ‌های به کار برده شده در رابط کاربری را به رنگ تیره درآورند که ویژگی بسیار خوبی برای کاربرانی است که شب هنگام و در محیط‌های تاریک اقدام به استفاده از آپید و آیفون‌های خود می‌کنند.

ویژگی Dar Mode در iOS 10

شماری از کاربران تصاویری را پس از فعال کردن این حالت منتشر کرده‌اند که چینش و رنگ‌ منوهای iOS 10 را در این حالت نمایش می‌دهند. وجود حالت تاریک می‌تواند تاییدی بر استفاده‌ی پنل‌های OLED در آیفون‌های سال ۲۰۱۷ باشد.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات