با همه ویژگی‌های جدید MacOS Sierra آشنا شوید

سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
اپل شب گذشته از جدیدترین نسخه‌ سیستم عامل macOS با نام Sierra رونمایی کرد. این نسخه از سیستم عامل اپل با بهبود‌های مختلف، اضافه شدن سیری و ادغام بیشتر برنامه‌ها با دیگر دستگاه‌های اپل همراه شده است. در ادامه با زومیت همراه باشید تا با بهترین ویژگی‌های MacOS آشنا شویم.
تبلیغات

سیستم عامل دسکتاپ اپل با ویژگی‌های جدید شب گذشته در مراسم WWDC 2016 اپل که مخصوص توسعه‌دهندگان است رونمایی شد. این سیستم عامل با بهبود‌هایی برای پایداری بیشتر، استفاده راحت‌تر با دیگر دستگاه‌های اپلی و موارد بیشتر معرفی شد.

تغییر نام

سیستم عامل دسکتاپ اپل که پیش از این با نام OS X شناخته می‌شد اکنون جهت هماهنگی بیشتر با نام‌های TvOS، WatchOS و iOS  و هدف‌های بازاریابی قرار است از این پس MacOS خوانده شود. اپل همچنین نام این نسخه از MacOS را Sierra انتخاب کرده است. 

macOS Sierra

سیری

یکی از بزرگترین اتفاقاتی که اکنون در سیستم عامل دسکتاپ اپل رخ داده، آمدن سیری دستیار صوتی دستگاه‌های قابل حمل iOS به MacOS است. با macOS Sierra کاربران می‌توانند با سیستم دسکتاپ خودشان صحبت کنند. اپل سیری را با ویژگی‌های خوب و مستقل از آیفون یا آیپد به مک او اس آورده است.

macOS Sierra

دستیار صوتی اپل از طریق میان‌بر، داک مک یا نوار وظیفه در دسترس کاربران قرار دارد. سیری در مک قرار است به چندوظیفگی شما کمک کند. بنابراین می‌توانید بر روی سندی که در حال کار هستید متمرکز بمانید و از سیری بخواهید، کار‌های دیگری مانند ارسال پیام‌ها را انجام دهد. بنابراین با دستیار صوتی اپل می‌توانید دو کار را با هم در یک زمان انجام دهید.

اگر به دنبال فایلی می‌گردید لازم نیست دست به کار شوید و برای مثال دنبال گزارشی که دیشب نوشته‌اید بگردید. از سیری بخواهید تا آن گزارش را برای شما پیدا کند.

macOS Sierra

پس از اینکه نتیجه‌ای را بدست آوردید می‌توانید آن را در مرکز اعلانات پین کنید تا به راحتی به آن نتیجه‌ای که سیری نشان داده دسترسی داشته باشید. همچنین انتقال نتایج مختلف مانند تصاویر یا اسنادی که سیری برای شما پیدا می‌کند می‌تواند از طریق گرفتن و رها کردن به درون برنامه‌های دیگر امکان‌پذیر باشد.

تصاویر (اپلیکیشن Photos)

macOS Sierra

نتیجه سال‌ها پردازش کامپیوتری حالا می‌خواهد به کاربران کمک کند تا از تصاویر آلبوم‌های خاطره‌انگیز بسازد. در بخش جدید Memories اپلیکیشن Photos فناوری پیشرفته‌ای وجود دارد که صورت‌های مختلف را شناسایی می‌کند، امکان نمایش تصاویر بر روی نقشه کامل جهان را فراهم می‌کند و همچنین اجازه می‌دهد با فاکتور‌های مختلف بین تصاویر خود جستجو کنید.

macOS Sierra

اپل پی در وب

شرکت اپل امسال سرویس پرداخت سریع دیجیتالی خود را به مرحله جدیدی وارد می‌کند. حالا کاربران علاوه بر استفاده از دستگاه‌های سخت‌افزاری خود می‌توانند از مرورگر خود نیز برای پردخت‌های مختلف استفاده کنند. اپل می‌گوید این سیستم بسیار امن طراحی شده تا امکان خرید آسان محصولات از فروشگاه‌ها را به کمک تاچ‌آیدی آیفون یا کلیک دوگانه بر روی آیفون برای شما فراهم کند.

macOS Sierra

هماهنگی‌های بین پلتفرمی

کمپانی مستقر در کوپرتینو از محصول‌هایی در دسته‌های مختلف برخوردارند. آن‌ها همیشه علاقه‌ داشته‌اند تا استفاده از دستگاه‌های مختلف با یکدیگر را بسیار راحت‌تر کنند و نوعی یکپارچگی را بین دستگاه‌ها ایجاد کنند تا برای مثال اگر در مرورگر آیفون خود در حال خواندن مطلبی هستید و همان لحظه خواستید آن صفحه را در نمایشگر بزرگ‌تر مک‌بوک خود مشاهده کنید، به راحتی بتوانید همان لحظه در مروگر به صفحه باز شده در آیفون خود دسترسی پیدا کنید. امسال در مراسم WWDC اپل چند ویژگی دیگر که سیستم عامل مک را با iOS یا WatchOS یکپارچه‌تر می‌کند معرفی شد.

macOS Sierra

۱. باز شدن خودکار قفل

زمانی که اپل واچ را پوشیده‌اید، بدون اینکه مجبور به وارد کردن رمز مک‌بوک خود باشید، می‌توانید صفحه قفل دستگاه را پشت سر بگذارید و به کار خود ادامه دهید. بنابراین اگر تماسی گرفتید و خواستید دوباره به مک‌بوک خود برگردید و کار خود را ادامه دهید، دیگر نیازی به تایپ رمزعبور خود برای باز کردن مک‌بوک نخواهید داشت.

macOS Sierra

۲. کلیپ‌بورد بین پلتفرمی

یکی از ویژگی‌های جالب که باعث می‌شود حرکت بین دستگاه‌های مختلف راحت‌تر از همیشه شود کلیپ‌بورد بین پلتفرمی است که به کاربران اجازه می‌دهد برای مثال تصویر، ویدیو یا متنی را از آیفون کپی کنند و آن را در مک خود پیست کنند یا برعکس. لازم نیست هیچ کار اضافه‌ای برای اینکه این موارد را در دسترس داشته باشید انجام دهید.

macOS Sierra

۳. آی‌کلود

در iOS 10 فایل‌های پوشه Documents و Desktop می‌توانند به صورت خودکار بین دستگاه‌های مختلف حرکت کنند و همه آن‌ها را در هر دستگاهی در دسترسی داشته باشید. این امکان با استفاده از iCloud Drive انجام می‌شود. بنابراین شما می‌توانید همیشه به هرچیز بین دستگاه‌های خود دسترسی داشته باشید.

بهینه‌ساز حافظه

macOS Sierra

ویژگی جدیدی که می‌تواند برای بسیاری از افراد که با ارور کمبود ظرفیت حافظه دستگاه در مک‌های خود مواجه می‌شوند کاربردی باشد. macOS Sierra به صورت خودکار سعی می‌کند با حذف فایل‌های قدیمی که دیگر استفاده نمی‌کنید، فضای بیشتری برای شما باز کرد. بنابراین امکان اینکه بتوانید فضای بیشتری را به صورت خودکار بر روی مک او اس خود باز کنید فراهم شده است.

پیام‌رسان

در پیام رسان اپل ایموجی‌های بزرگ بفرستید، پیام‌های سریع ارسال کنید، ویدیو‌ها و پیش‌نمایش لینک‌ها را مشاهده کنید.

macOS Sierra

موزیک

پیدا کردن موسیقی‌های مورد علاقه جدید خود و پیدا کردن موسیقی‌های جدید با طراحی جدید اپل موزیک بسیار راحت‌تر شده است. تب جدید For You به شما کمک می‌کند تا موسیقی‌های جدید را کشف کنید. بخش جدید Browse امکان دیدن بهترین موارد موجود در اپل موزیک را برای شما فراهم می‌کند. علاوه بر این موارد می‌توانید متن آهنگ‌های مختلف را در حین گوش دادن به موسیقی‌ها مشاهده کنید.

macOS Sierra

سافاری

تب‌های مرورگر سافاری می‌توانند در اپلیکیشن‌های مختلفی اجرا شوند. بنابراین می‌توانید تب‌های سافاری را در دیگر برنامه‌ها قرار دهید و از آن‌ها استفاده کنید. بسیاری از اپلیکیشن‌های طرف سوم نیز این قابلیت را اضافه خواهند کرد. اکنون برای مثال می‌توانید تب باز شده در مرورگر را به برنامه Pages ببرید و موارد دلخواه ویرایشی خود را بر روی آن اعمال کنید.

macOS Sierra

اگر دوست داشتید در حین کار کردن با برنامه‌های مختلف ویدیو تماشا کنید نیز به صورت تصویر تا تصویر می‌توانید این کار را انجام دهید.

سیستم عامل macOS Sierra پاییز امسال برای همه دستگاه‌های مک‌بوک ساخته شده پس از سال ۲۰۰۹ و دیگر دستگاه‌های دسکتاپ اپل منتشر می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات