iOS 10 برای آیفون، آیپد و آیپاد معرفی شد

دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۸
مطالعه 4 دقیقه
اپل امروز در مراسم مخصوص خود در سان فرانسیسکو نسخه‌ جدید سیستم عامل موبایل خود را معرفی کرد. این سیستم عامل برای همه دستگاه‌هایی که تاکنون از iOS پشتیبانی می‌کرده‌اند منتشر خواهد شد. با زومیت همراه باشید تا بیشتر با iOS 10 آشنا شویم.
تبلیغات

نسخه ۱۰ سیستم عامل گوشی‌های هوشمند اپل که امروز به صورت رسمی معرفی شد قرار است با ویژگی‌ها و بهبود‌های مختلف منتشر شود.

iOS 10

اپل از ۱۰ ویژگی جدید برای iOS نام برده که می‌توانند بزرگترین بروزرسانی iOS تاکنون را رقم بزنند. در ادامه به ۱۰ تغییری که قرار است اپل با iOS 10 به آیفون‌ها و آیپد‌ها دارد، اشاره خواهیم کرد.

اپل سیستم عامل iOS 10 را با تغییراتی در ظاهر و طراحی قفل صفحه شروع کرده است. اکنون می‌توان خیلی سریع از طریق قفل صفحه به پیام‌ها پاسخ داد و همچنین از ویژگی 3D Touch از همان صفحه قفل استفاده کرد.

با iOS 10 و به کمک ویژگی "Raise to wake" همین که آیفون خود را بلند کردید می‌توانید نوتیفیکشن‌ها و اطلاعات جدید را مشاهده کنید. اکنون اعلانیه‌های دستگاه نیز بسیار تفاوت پیدا کرده و می‌توان سریع‌تر به پیام‌ها پاسخ داد. این ویژگی‌ها را می‌توان بسیار مشابه با تغییراتی دانست که گوگل به اندروید آورده است. 

حالا با ویژگی 3D Touch نیز می‌توانید در صفحه خانگی استفاده کنید که شامل ویجت‌ها برای اپلیکیشن‌های مختلف است. بنابراین بدون اینکه نیاز به باز کردن اپلیکیشن باشد می‌توانید به اطلاعات کاربردی آن دسترسی پیدا کنید.

iOS 10

اپل همچنین سیری را در اختیار توسعه دهندگان قرار داده است تا اکنون با استفاده از این دستیار صوتی بتوانید در واتس‌اپ پیام دهید، از پیام‌رسان اسلک استفاده کنید و بسیار بیشتر. همچنین سیری اکنون هوشمندی بیشتری دارد و می‌تواند بر اساس موقعیت، بروزرسانی تقویم‌، اطلاعات مخاطبین و موارد بیشتر پیشنهاد‌های خود را اعلام کند.

اپل در iOS 10 سعی کرده اپلیکیشن Photos را با جستجوگر قدرتمند و مرتب‌سازی هوشمند تجربه کاربری بهتری برای مشاهده تصاویر ارائه کند. این برنامه اکنون از بخشی به نام Memories پشتیبانی می‌کند که تصاویر مهم و برجسته را وابسته به افراد، محل‌ها و خاطرات دیگر برای شما نگهداری کند.

نقشه اپل با طراحی جدید رونمایی شده است. ادی کیو می‌گوید نقشه اپل اکنون از همیشه طراحی‌های بسیار ساده‌تری دارد و اطلاعات ترافیکی را نیز به شما نمایش می‌دهد.

اپل موزیک

اپل موزیک نیز اکنون بازطراحی شده تا بتوان با ظاهری که تمرکز بیشتری بر روی کاور موسیقی‌‌ها دارد و محیط ساده‌تری را برای شما فراهم می‌کند. اکنون اپل موزیک دارای تب‌های Library, For You, Browse, Radio, Search شده است. نمایش ترانه‌ها نیز اکنون بخشی از اپل موزیک است.

ios

اپل هوم نیز بخش دیگری از کنفرانس امشب بود که قرار است با یک اپلیکیشن همراه شود. این برنامه از HomeKit اپل استفاده می‌کند تا بتوانید همه وسایل‌ها و دستگاه‌های در خانه را به دستگاه‌های اپلی خود متصل کنید.

برنامه تماس آیفون نیز قرار است در iOS 10 تغییر کند. اکنون بدون اینکه از محتوای صوتی پیام‌های voicemail با خبر شوید می‌توانید پیام متنی آن را مشاهده کنید. این برنامه همچنین متوجه تماس‌های ناشناسی که قصد مزاحمت دارند نیز می‌شود و لیبل مشخصی برای آن‌ها قرار می‌دهد.

iOS 10

یکی از برنامه‌های دیگری که زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد Messages است که با iOS 10 می‌توان ویدیو‌ها را مستقیم از داخل آن پخش کرد. ایموجی‌ها نیز اکنون می‌توانند تا سه برابر بزرگ‌تر شوند. شبیه به اپلیکیشن Google Allo نیز می‌توان با استفاده از برنامه Messages متن‌ها را بزرگ‌تر یا کوچک‌تر کنید تا اهمیت بیشتر یا کمتر آن‌ها را نشان دهید. برنامه Messages حالا با Apple Music ادغام شده تا بتوانید موسیقی‌ها را از همان برنامه اجرا کنید.

iOS 10
iOS 10
iOS 10
iOS 10
iOS 10
iOS 10
iOS 10
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات