نسخه 4.4 اندروید x86 برای نصب بر روی کامپیوترهای شخصی منتشر شد

یک‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
این روزها شاهد افزوده شدن بر تعداد تبلت‌های اندرویدی هستیم که از پردازنده‌ی اینتل استفاده می‌کنند. اما اگر قصد داشته باشید اندروید را بر روی نوت‌بوک، PC یا تبلت فعلی خود که از پردازنده اینتل یا AMD بهره می‌برد نصب کنید چه؟ چندین راه حل برای این مساله وجود دارد اما بهترین آن‌ها استفاده از Android-x86 است.
تبلیغات

 Android-x86 یک نسخه‌ی بهینه شده شده از اندروید متن باز (AOSP) است که کدهای آن برای اجرا بر روی چیپ‌های پردازشی AMD یا Intel طراحی شده‌اند. حال تیم توسعه دهنده‌ی این پروژه، خبر از انتشار اولین نسخه‌ی پایدار اندروید 4.4 کیت‌کت برای این دسته از پردازنده‌ها داده است.

شیوه‌ی نصب این سیستم‌عامل بر روی کامپیوتر شخصی بسیار شبیه به همان روشی است که از طریق آن به نصب اوبونتو یا هر سیستم‌عامل مبتنی بر لینوکس دیگر اقدام می‌کنید. همچنین درست همانند توزیع‌های لینوکس، می‌توان بدون نیاز به نصب این نسخه و از طریق دیسک زنده به آزمایش آن پرداخت.

برای دانلود آخرین نسخه‌ی اندروید x86 کافی است به صفحه‌ی دانلود آن مراجعه کرده و نسخه‌ی جدید آن که در این لحظه Android-x86 4.4-r1 است را دریافت کنید. در کنار بروزرسانی به نسخه‌ی 4.4.2 اندروید در این نسخه، امکان پشتیبانی از پخش ویدیوهای HD و FullHD نیز به لطف پلاگین‌های ffmpeg و stagefright و شتاب‌دهنده سخت‌افزاری OpenGL ES برای دستگاه‌های مجهز به گرافیک‌های اینتل یا AMD Radeon در اپلیکیشن‌ها فراهم شده است. همچنین یک اپ لانچر با طرح کیت‌کت نیز که در حقیقت همان Trebuchet launcher توسعه داده شده توسط سایانوژن‌مود است نیز در این نسخه قرار دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات