با سیستم عامل ویندوز هولوگرافیک و ایده مایکروسافت آشنا شوید

چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت امروز در نمایشگاه کامپیوتکس طرح اولیه‌ای را نمایش داده که از طریق آن هدست‌های واقعیت مجازی از پتلفرم مایکروسافت استفاده می‌کنند. این شرکت سعی دارد تعاملی بین هولولنز و هدست‌های واقعیت مجازی ایجاد کند. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

مایکروسافت در تلاش است تا تعاملی را بین سیستم عامل ویندوز هولوگرافیک (Holographic) با بازار هدست‌های واقعیت مجازی ایجاد کند. این شرکت امروز در نمایشگاه کامپیوتکس یک ویدیو پیش‌نمایش را نشان داد که حکایت از "واقعیت ترکیبی" یا همان "Mixed Reality" داشت. با استفاده از این قابلیت، هدست‌های واقعیت مجازی می‌توانند با هولولنز این کمپانی تعامل داشته باشند. امروز مایکروسافت طرح اولیه‌ای از ترکیب هولولنز و هدست‌های واقعیت مجازی را نشان داد که هدست اچ‌تی‌سی Vive نیز در این بین حاضر بود. اچ‌تی‌سی در حال همکاری با مایکروسافت در زمینه تجربه واقعیت مجازی در ویندوز ۱۰ است ولی فعلا معلوم نیست که آیا این شرکت تایوانی تصمیم دارد نرم افزار‌های خودش را برای ویندوز هولوگرافیک عرضه کند یا خیر.

این اقدام مایکروسافت به تولید‌کنندگان هدست‌های VR این امکان را می‌دهد که از نرم افزار و سیستم عامل هولولنز استفاده کنند. لازم به ذکر است که هدست‌های وی‌آر فعلی توانایی این را ندارند که همچون هولولنز مردم و محیط طبیعی را به محیط مجازی ببرند. مایکروسافت امیدوار است که تولیدکنندگان هدست‌های واقعیت مجازی بتوانند از مزیت‌های ویندوز هولوگرافیک برای ترکیب قابلیت واقعیت مجازی استفاده کنند. در حقیقت ویندوز هولوگرافیک یک پلتفرم جدید است که مایکروسافت قابلیت‌های آن را از طریق APIها در اختیار تولید‌کنندگان قرار می‌دهد تا تجربه‌ای همچون هولولنز را ارائه کنند.

لینک دانلود

اگر تولید کنندگان از ویندوز هولوگرافیک استفاده کنند، در این صورت پوسته ویندوز هولوگرافیک (منوی مجازی استارت)، رابط کاربری، ویندوز استور و سرویس‌های ایکس باکس لایو نیز در اختیار آن دستگاه‌ها قرار می‌گیرد. البته مایکروسافت جزئیاتی را در خصوص اینکه چگونه هدست‌های واقعیت مجازی فعلی می‌توانند با ویندوز هولوگرافیک ادغام شوند، ارائه نکرده است. اما مایکروسافت در حال همکاری با اینتل، AMD، کوآلکام، اچ‌تی‌سی، ایسر، ایسوس، دل، Falcon Northwest، اچ‌پی، لنوو، MSI و سایر شرکت‌ها است تا بتواند واقعیت مجازی را نیز همچون واقعیت افزوده (AR) بهبود بخشد.

به نظر می‌رسد که برای استفاده از ویندوز هولوگرافیک روی هدست‌های واقعیت مجازی، نیازی به سخت افزار اضافی نیست. بر اساس برنامه مایکروسافت، این شرکت تصمیم دارد در کنفرانس توسعه دهندگان WinHEC که اواخر امسال برگزار می‌شود اطلاعات بیشتری را در خصوص جزئیات نرم افزاری و سخت افزاری این پلتفرم ارائه کند. البته باید بدین نکته نیز توجه داشت که این قابلیت در حال حاضر تنها یک طرح اولیه (کانسپت) است. این شرکت اگر بتواند تولید کنندگان هدست‌های واقعیت مجازی را به سمت خودش سوق دهد تا از سیستم عامل، نرم افزار و سرویس‌های مایکروسافت برای هدست‌شان استفاده کنند، در این صورت ویندوز هولوگرافیک تبدیل به پلتفرم محوری برای هدست‌های VR می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات