مایکروسافت پیش ‌نمایش جدیدی از ویندوز 10 را برای کامپیوترهای شخصی منتشر کرد

جمعه ۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱
مطالعه 4 دقیقه
هر چند وقت یک بار، مایکروسافت نسخه‌ی پیش‌نمایش جدیدی از ویندوز 10 را برای کاربران برنامه‌ی اینسایدر منتشر می‌کند. به تازگی ردموندی‌ها پیش‌نمایش Build 14352 را برای کاربران Fast Ring منتشر کرده که امکانات جالبی دارد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

مایکروسافت در نسخه‌های پیش‌نمایش ویندوز 10 امکانات و قابلیت‌های مختلفی را اضافه می‌کند تا بتواند در برزورسانی‌های بزرگ این سیستم عامل، آنها را برای همه‌ی کاربران ارائه کند. بیلد 14352 که تنها دو هفته بعد از بیلد 14342 منتشر شده از نسخه‌ی بروزشده‌ی کورتانا بهره می‌برد. ضمن اینکه قابلیت نوشتن روی اپلیکیشن‌ها با استفاده از ویندوز اینک و قلم استایلوس که ماه گذشته معرفی شد؛ بهبود یافته است.

در پیش‌نمایش جدید امکان تنظیم ولغو تایمر و نمایش مدت زمان باقی مانده تا به صدا درآمدن زنگ هشدار در کورتانا فراهم شده است. به گفته‌ی Gabe Aul، نایب رئیس تیم سیستم‌های مهندسی مایکروسافت، کورتانا با سرویس Groove Music Pass یکپارچه شده و با استفاده از این دستیار دیجیتال می‌توانید با اعلام نام خواننده، ژانر، فهرست پخش و یا نام آهنگ، موسیقی‌های مورد نظر خود را پخش کنید. این قابلیت در حال حاضر در اختیار کاربران انگلیسی زبان آمریکا قرار دارد، ولی به زودی در اختیار دیگر کاربران نیز قرار خواهد گرفت.

اما در بخش مربوط به ویندوز اینک، اپلیکیشن یادداشت‌برداری Sticky Notes بهبودهای قابل توجهی داشته است. Aul می‌ گوید در بروزرسانی اخیر، استیکی‌نوتز بهتر از گذشته شده و امکان ایجاد یادآورهای کورتانا از طریق یادداشت‌ها فراهم شده که روی دستگاه‌های مجهز به کورتانا قابل استفاده است. همچنین می‌توانید با واردکردن شماره تماس از تماس مجدد به صورت خودکار استفاده کنید، آدرس ایمیل را نوشته و مستقیما وارد صندوق پست الکترونیک خود شوید یا آدرس اینترنتی را نوشته و وب‌سایت مورد نظر را در مرورگر مایکروسافت اج اجرا کنید. فعلا این ویژگی‌ها نیز در اختیار کاربران آمرکا قرار دارد و در آینده برای کاربران دیگر منتشر می‌شود.

Aul اعلام کرده که خط‌کش ویندوز اینک از این به بعد می‌تواند از قطب‌نما نیز پشتیبانی کند. وی به تغییرات دیگری نیز اشاره کرده است.

آیکن فایل اکسپلورر نسبت به نسخه‌های قبلی روشن‌تر شده و فولدر آن به جای رنگ سفید در رنگ قهوه‌ای دیده‌ می‌شود.

نوار ابزار ویندوز گیم با عملگر DVR، در حالت تمام صفحه اجرا می‌شود و بازی‌های بیشتری چون بتلفید 4، کانتراسترایک: هجوم (حمله) جهانی، دیابلو 3، DotA 2، League of Legends و دنیای وارکرفت اضافه شده‌اند.

بروزرسانی از ویندوز 10 پرو به ویندوز 10 اینترپرایز ساده‌تر شده و دیگر نیازی به راه‌ندازی مجدد سیستم نیست. تنها کافی است تا شماره سریال معتبر را وارد کنید.

در نهایت اینکه قابلیت جدیدی به نام Limited Period Scanning به ویندوز 10 اضافه شده که برای کاربرانی طراحی شده که به جای ویندوز دیفندر از آنتی‌ویروس‌های دیگر استفاده می‌کنند.

ویندوز دیفندر

دیپاک مانوهار از مرکز امنیت بدافزارهای مایکروسافت در پست خود نوشته زمانی که این ویژگی فعال باشد، ویندوز دیفندر به صورت دوره‌ای کامپیوتر را اسکن کرده و ویروس‌ها و بدافزارها را حذف می کند. این اسکن‌های دوره‌ای از قابلیت Automatic Maintanance (مراقبت خودکار) بهره می‌برد تا سیستم شما بهترین زمان اسکن را براساس کمترین تاثیر منفی روی عملکرد دستگاه و میزان مصرف انرژی انتخاب کند. ضمن اینکه امکان زمان‌بندی این اسکن‌ها برای کاربران فراهم شده است.

البته همچون گذشته در بیلد جدید برخی باگ‌ها نیز برطرف شده است. مشکل رندر کردن در مرورگر اج با استفاده از دستگاه‌هایی کردن به کارت‌های گرافیکی مجتمع Intel HD Graphic 3000 یا Intel HD Graphic 2000 مجهز شده‌اند، برطرف شده است. ضمن اینکه با فشردن کلید Caps Lock چراغ آن نیز روشن می‌شود.

نسخه‌ی بیلد جدید همچنان مشکلاتی دارد که ردموندی‌ها از آن با خبر هستند. به عنوان مثال ممکن است بلافاصله پس از نصب بلید جدید، قابلیت‌های اضافه‌شده در کورتانا کار نکند و حتی پیشنهاد می‌شود که یک بار سیستم دوباره راه‌اندازی شود.

کاربران برنامه اینسایدر مایکروسافت می‌توانند این بروزرسانی جدید را دریافت کنند. اما کاربران دیگر باید در این برنامه عضو شوند. یادتان باشد بروزرسانی رایگان به ویندوز 10، تنها تا ۱۹ جولای (۲۹ تیر) امکان‌پذیر است و بعد از آن ۱۱۹ دلار قیمت دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات