گوگل تولیدکنندگان گوشی های اندروید را از لحاظ سرعت آپدیت رده بندی می‌کند

پنج‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل با ارائه‌ی سیستم‌عامل اندروید برای گوشی‌های هوشمند و همکاری با تولیدکنندگان گوشی‌های تلفن همراه در جهان، توانست موفقیت‌های زیادی در این بازار کسب کند. اما بزرگ‌ترین مشکل اندروید، بروزرسانی دیرهنگام گوشی‌های به آخرین نسخه‌ی آن است. گوگل به تازگی برای تنبیه تولیدکنندگان بدلیل بروزرسانی دیرهنگام، سیاست‌های جدیدی را پیش گرفته است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

یکی از بزرگ‌ترین ایرادات اندروید، بروزرسانی دیرهنگام گوشی‌ها به آخرین نسخه‌ی آن است. بعلاوه، برخی تولیدکنندگان نیز گوشی‌های جدید خود را با آخرین نسخه از این سیستم‌عامل عرضه نمی‌کنند. گوگل تا کنون تلاش‌های زیادی کرده تا تولیدکنندگان را مجبور کند سیاست‌هایی جدی برای بروزرسانی نرم‌افزاری محصولاتشان به کار گیرند.

گوگل در قراردادهایی که با تولیدکنندگان می‌بندد، آنها را موظف می‌کند تا حداکثر ۱۸ ماه پس از عرضه‌ی گوشی هوشمند، بروزرسانی آن را انجام دهند. بعلاوه تولیدکنندگان باید محصولات جدید خود را مجهز به آخرین نسخه‌ی اندروید کنند. البته این شرکت هیچ جریمه‌ای برای تولیدکنندگانی که این قوانین را رعایت نکنند، وضع نکرده است. آخرین تلاش گوگل نیز به این صورت بوده که در صفحه‌ی About گوشی‌های اندروید، تاریخ دریافت آخرین بروزرسانی امنیتی نشان داده شود. به هر حال این سیاست‌ها تا‌کنون نتیجه بخش نبوده است و متاسفانه تولیدکنندگان الزامی برای عرضه‌ی بروزرسانی‌های به موقع اندروید حس نمی‌کنند.

اما آخرین خبرها حاکی از آن است که گوگل تصمیمی جدید برای جریمه‌ی شرکت‌ها در نظر دارد. گفته می‌شود این شرکت آمار بروزرسانی‌های اندروید را جمع آوری می‌کند وقصد دارد لیستی از شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌های اندرویدی را به ترتیب سرعت عرضه‌ی بروزرسانی‌های امنیتی و نرم‌افزاری آماده کند. طبق اخبار منتشر شده، گوگل تصمیم دارد این لیست را به صورت عمومی منتشر کند اما هنوز هم در حال رایزنی با شرکت‌ها برای انتشار یا منتشر نشدن آن است.

انتشار این لیست، می‌تواند تمایل گوگل به شفاف‌سازی در اطلاعات را نشان دهد و علاوه بر آن شرکت‌هایی که نیاز به کار بیشتر برای عرضه‌ی برورسانی‌ها دارند را مشخص می‌کند. نکته‌ی قابل توجه این است که آیا انتشار چنین اطلاعاتی، فشار لازم را به این تولیدکنندگان اعمال می‌کند یا خیر. مشکل دیگر اینجا است که این لیست بیشتر برای رسانه‌ها و افراد علاقمند به فناوری، جذاب خواهد بود و عموم جامعه توجهی به چنینی اطلاعاتی نخواهند داشت.

مشخص نیست که چرا شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌های اندرویدی، تصمیم جدی برای عرضه‌ی بروزرسانی برای گوشی‌های خود ندارند. شاید یکی از دلایل آن، برنامه‌ریزی آنها برای فروش بیشتر محصولات جدید باشد. شاید به همین خاطر است که شرکت‌ها بعد از یکی دو سال پشتیبانی نرم‌افزاری خود از برخی پرچمداران گذشته را متوقف می‌کنند تا کاربران برای خرید محصولات جدید ترغیب شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات