حالت بهبودیافته Doze در اندروید N باعث صرفه جویی بیشتر در مصرف باتری می شود

پنج‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
اولین نسخه مخصوص توسعه‌دهندگان سیستم‌عامل اندروید N مدتی قبل عرضه شد و در طی کنفرانس Google I/O امسال، نسخه جدیدی از آن معرفی شد که شامل چندین بهبود دیگر در قابلیت‌های این سیستم‌عامل می‌شود. یکی از این ویژگی‌ها بهینه‌تر شدن حالت Doze است که حالا باعث می‌شود مصرف انرژی در دستگاه‌های اندرویدی بهبود یافته و عمر باتری افزایش یابد. در ادامه مطلب با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

یک واقعیت مهم این است که اکثر گوشی‌های هوشمند امروزی را نمی‌توان با هر بار شارژ به مدت طولانی مورد استفاده قرار داد. حتی با داشتن باتری‌های غول‌پیکر و با ظرفیت بالا نهایتا با استفاده به مدت دو یا سه روز، مجددا مجبور به شارژ دستگاه خواهید شد و این موضوعی است که برای هیچ کاربری خوشایند نیست. برای بهبود این وضعیت، در اندروید ۶ مارشمالو حالتی به نام Doze معرفی شد که با بهینه‌ کردن حالت آماده بکار دستگاه، و مدیریت هوشمندانه فعالیت‌های پس‌زمینه، می‌تواند به افزایش عمر باتری و صرفه جویی در مصرف آن کمک شایانی کند. برای فعال شدن حالت Doze، دستگاه باید در حالت آماده بکار قرار داشته باشد و صفحه‌نمایش آن نیز خاموش باشد. در واقع قابلیت مورد بحث طراحی شده تا در زمانیکه سیستم مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، فعال شود.

با انتشار اندروید N، نسخه جدیدی و پیشرفته‌تری از حالت Doze نیز معرفی شده که باعث بهبود کارایی در حالت آماده‌ بکار خواهد شد. حالت جدید این قابلیت، باعث ذخیره باتری بیشتری خواهد شد و چه دستگاه در حالت آماده بکار باشد و چه نباشد، سریعا پس از خاموش شدن نمایشگر فعال خواهد شد. در شرایطی که گوشی‌هوشمند در حالت آماده بکار قرار داشته باشد، به عنوان مثال هنگامی که دستگاه را در جیب خود قرار داده‌اید، دسترسی به شبکه و وظایف پس‌زمینه فقط در طول یک بازه زمانی کوتاه‌تر و هر چند دقیقه یک‌بار صورت می‌پذیرد. البته قابلیت‌های حیاتی دستگاه که نیاز به فعال‌ بودن همیشگی دارند محدود نخواهند شد، بنابراین نگران چنین مواردی نباشید. اگر دستگاه شما تشخیص دهد که از آن استفاده نمی‌کنید و در حالت آماده بکار قرار گرفته، حالت Doze به همان خوبی که در اندروید مارشمالو کار می‌کند با محدود کردن فعالیت‌ها باعث افزایش بیشتر عمر باتری خواهد شد.

آنچه اشاره شد تنها یکی از چندین بهبودی است که در اندروید N اعمال شده است. اگر می‌خواهید با ویژگی‌های این نسخه از سیستم‌عامل موبایلی گوگل بیشتر آشنا شوید، سری به بررسی ویدیویی زومیت از قابلیت‌های اندروید N بزنید.

نظر شما در مورد بهبودهای اعمال شده در حالت Doze چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات