اضافه شدن امکانات جدید مرتبط با سلامتی در آخرین بروزرسانی نسخه‌ی بتای iOS 8

چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
اپل در جریان برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان خود که در خرداد ماه برگزار شد، پرده از نسخه‌ی بتای سیستم‌عامل iOS 8 برداشت که به بررسی تخصصی آن پرداختیم. با توجه به شواهد و قراین موجود اپل در این سیستم‌عامل توجه ویژه‌ای به اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های مرتبط با سنجش سلامتی دارد که آخرین بروزرسانی منتشر شده برای نسخه‌ی بتای توسعه‌دهندگان این گمانه‌ها را تقویت می‌کند.
تبلیغات

اپل دو روز پیش بروزرسانی iOS 8 beta 5 را منتشر ساخت که در میان تمامی موارد اضافه شده ابزاری با عنوان اسپیرومتری یا دم‌سنجی بیش از سایر موارد نظرها را به خود جلب می‌کند. اما اسپیرومتری چیست؟ با استفاده از آزمایش اسپیرومتری یا دم‌سنجی می‌توان ظرفیت تنفسی شش‌ها را اندازه‌گیری کرد، به طوری که سرعت و حجم هوایی که انسان در زمان دم یا بازدم وارد شش‌ها کرده یا خارج می‌کند، با استفاده از این آزمایش قابل تشخیص است.

چنین امکاناتی نشان از این دارد که اپل در نظر دارد تا محصولی با دارا بودن قابلیت‌های بنیادی و کاربردی سلامتی و تندرستی روانه‌ی بازار سازد که در کنار سایر سرویس‌ها و اپلیکیشن‌ها چون سنجش قدم‌ها آن را به ابزاری شاخص و مناسب برای افرادی که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند، تبدیل کند. امکان دارد شاهد پشتیبانی از برخی دیگر از قابلیت‌ها باشیم که کمی تخصصی‌تر بوده و اصطلاحاً پزشکی‌تر است.

در ادامه می‌توانید نگاهی به سایر قابلیت‌های اضافه شده در آخرین بروزرسانی داشته باشید که مرتبط با پزشکی است:

  • آیکون‌های جدید برای داده‌های بدن و اکسپورت کردن داده‌ها
  • پنل جدید و تنظیمات امنیتی جدید
  • امکان فعال کردن نمایش شماره‌ی سلامتی در صفحه‌ی قفل
  • قابلیت استفاده از HKWorkout API برای ذخیره‌سازی داده‌های مرتبط با تمرینات

سایر امکانات اضافه شده در بروزرسانی‌ اخیر:

  • تلفن‌هوشمند کاربر را از وجود سایر ابزار‌های اپلی برای دسترسی به مواردی چون پیامک‌ها آگاه خواهد کرد
  • آیکون‌های جدید برای آی‌کلاد
  • امکان فعال و غیرفعال سازی پیش‌بینی لغات در داخل اپلیکیشن SMS
  • اعلان ذخیره‌سازی تصاویر جدید در آی‌کلاد به‌همراه قابلیت ذخیره‌سازی تصاویر با رزولوشن بالا در آی‌کلاد و نگه‌داری نسخه‌های کم‌ظرفیت‌تر در تلفن‌هوشمند
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات