مایکروسافت پیش نمایش جدید ویندوز 10 را برای اینسایدرها ارائه کرد

چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
پیش نمایش جدید ویندوز ۱۰ امروز به طور رسمی برای اینسایدر توسط مایکروسافت ارائه شد. این پیش‌ نمایش مخصوص نسخه‌ی کامپیوترهای خانگی و لپ تاپ‌ها است. تغییرات اصلی مشاهده شده در این بروزرسانی، تغییرات طراحی و رفع باگ‌های جزئی است. اما بیشترین تغییرات مربوط به افزونه‌های مرورگر اج مایکروسافت هستند. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

مایکروسافت در دوره‌های زمانی مختلف بروزرسانی‌هایی را برای بهبود عملکرد ویندوز ۱۰ ارائه کرده است. پیش‌نمایش جدیدترین بروزرسانی این شرکت برای ویندوز ۱۰، به تازگی برای کاربران برنامه‌ی اینسایدر منتشر شده و تغییرات آن قابل مشاهده است. بیشترین تغییرات مربوط به مرورگر اج و پشتیبانی آن از افزونه‌های مختلف است.

گیب آول (Gabe Aul) معاون بخش سیستم‌های مهندسی مایکروسافت در پست وبلاگی خود در مورد افزونه‌های مرورگر اج این گونه توضیح می‌دهد: "برای نصب افزونه‌ها دیگر نمی‌توان آنها را از پوشه‌های داخلی کامپیوتر نصب کرد و افزونه‌ها تنها از طریق فروشگاه ویندوز قابل دریافت هستند. این بدان معنا است که کاربران باید افزونه‌های قبلی خود را پاک کنند و مجددا آنها را از طریق استور نصب کنند. نصب‌های بعدی و بروزرسانی افزونه‌ها همگی از طریق استور انجام می‌شود."

طبق گفته‌ی آول، افزونه‌هایی که در این بروزرسانی ارائه شده‌اند، شامل Adblock، Adblock Plus، دکمه‌ی پینترست، دکمه‌ی هماهنگی با OneNote و دو افزونه‌ی حرکت ماوس و مترجم مایکروسافت هستند که پیش از این منتشر شده بودند. قابلیت دیگر بیلد جدید اج یعنی ۱۴۳۴۲ که دو هفته بعد از بیلد ۱۴۳۳۲ عرضه شده، قابلیت سوایپ کردن برای بازگشت به صفحه‌ی قبلی است.

اما یکی از تغییرات بزرگ و مفید مرورگر اج، قابلیت نمایش زنده‌ی اعلان‌ها در وبسایت‌های مختلف است. با استفاده از این قابلیت جدید، کاربر می‌تواند با تایید وبسایت‌های خاص، اعلان‌های آنها را در ناحیه‌ی اعلان ویندوز به صورت زنده تماشا کند. به طور مثال زمانی که کاربر در نرم‌افزاری دیگر مشغول به فعالیت است، اعلان‌های نسخه‌ی وب اسکایپ برای او ارسال می‌شود و با کلیک روی این اعلان‌ها، مرورگر اج باز شده و کاربر می‌تواند به آنها پاسخ دهد.

تغییرات دیگری که در پیش‌نمایش جدید ویندوز ۱۰ مشاهده می‌شود، تم‌ها و قالب‌های رنگی تیره برای اپلیکیشن‌های اسکایپ و گیت‌هاب هستند که کار با این محیط‌ها را در شب آسان‌تر می‌کند. بعلاوه، اپلیکیشن اسکایپ امکان جابجایی بین اکانت‌های مختلف را نیز به کاربر می‌دهد. در قسمت تنظیمات نیز قابلیتی اضافه شده که کاربر می‌تواند به وبسایت‌های مختلف اجازه دهد تا اپلیکیشن‌های ویندروز را اجرا کنند. البته این امکان هنوز کاربردی نشده اما گزینه‌ی آن در تنظیمات قابل مشاهده است. امکان اشتراک‌گذاری شبکه‌های وای‌فای با مخاطبان و اتصال به شبکه‌های به اشتراک گذاشته نیز در این بروزرسانی حذف شده‌اند. دلیل حذف این قابلیت، هزینه‌ی بالای بروزرسانی کدها و دستورات آن در برابر استفاده‌ی کم کاربران عنوان شده است.

برخی باگ‌های جزئی نیز در این نسخه رفع شده است. یکی از این باگ‌ها نمایش داده نشدن اپلیکیشن‌ها در منوی استارت بوده که مایکروسافت به کاربران پیشنهاد می‌کند از نوار جستجو برای یافتن اپلیکیشن استفاده کنند تا این شرکت برای رفع باگ اقدامی اساسی داشته باشند. کاربرانی که در برنامه‌ی اینسایدر مایکروسافت ثبت نام کرده‌اند می‌توانند بروزرسانی جدید را از طریق منوی بروزرسانی ویندوز دریافت کنند. طبق گفته‌ی مایکروسافت، بروزرسانی به ویندوز ۱۰ تا تاریخ ۱۹ جولای رایگان است و پس از آن ۱۱۹ دلار هزینه خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات