گوگل فایل فکتوری ایمیج را همراه فایل‌ های OTA برای محصولات نکسوس ارائه می‌کند

چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
دستگاه‌های سری نکسوس همیشه بروزرسانی‌های اندروید را سریعا دریافت می‌کنند و فایل ایمیج مخصوص به این محصولات در وب‌سایت توسعه دهندگان اندروید توسط گوگل ارائه می‌شود. حالا علاوه بر فایل‌های ایمیج، فایل‌های OTA دستگاه‌های نکسوسی نیز توسط این کمپانی ارائه می‌شود. در ادامه‌ی مطلب بازومیت همراه شوید.
تبلیغات

گوگل در ارائه‌ی فایل‌های فکتوری ایمیج به کاربران محصولات نکسوس خوب عمل کرده؛ اما مشکل اینجاست که اگر کاربران این محصولات بخواهند جدیدترین نسخه‌ی سیستم‌عامل موبایلی گوگل را روی دستگاه خود داشته باشند باید بوت‌لودر گوشی یا تبلت خود را آنلاک کرده و سپس عملیات Wipe Data را از ابتدا انجام دهند. حالا گوگل فایل‌های آپدیت به نسخه‌‌ی جدید اندروید را به صورت OTA نیز در اختیار کاربران محصولات نکسوس قرار داده است.

وب‌سایت توسعه‌دهندگان گوگل هم اکنون دو نسخه‌ی جدید از بروزرسانی OTA اندروید ۶.۰.۱ مارشمالو را برای دستگاه‌های نکسوس در اختیار افراد قرار داده است. این بروزرسانی جدید برای تمامی محصولات سری نکسو‌س‌ از Nexus 2013 گرفته تا Pixel C در دسترس قرار دارد. لازم به ذکر است که فایل‌های جدید ارائه شده از نوع افزایشی نبوده و در واقع فایل‌های کامل OTA هستند که این یعنی کاربران می‌توانند بدون نیاز به آنلاک کردن بوت‌لودر دستگاه خود، آن‌ها را نصب کنند. البته برای این نوع بروزرسانی نیز همچنان باید از طریق ADB اقدام کنید؛ اما از آنجا که آپدیت‌های اندروید را هر روز نصب نمی‌کنید و فقط احتمالا هر چند ماه یکبار نیاز به انجام این کار خواهید داشت، چندان روش بدی به نظر نمی‌آید.

در هر صورت، اینکه می‌بینیم گوگل ابزارهای بیشتری را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد جای خوشحالی دارد. حال باید دید که فایل‌های کامل OTA در بروزرسانی‌های بعدی اندروید با چه سرعتی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. امید می‌رود که این نوع بروزرسانی‌ها نسبت به بروزرسانی‌های افزایش فایل‌های OTA با سرعت بیشتری در دسترس افراد قرار بگیرند.

شما در مورد این اقدام گوگل چه نظری دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات