احتمالا به زودی امکان اجرای برنامه های اندرویدی روی کروم بوک فراهم می‌شود

دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ظاهرا گوگل در تلاش است تا دیوار بین اندروید و کروم را فرو بریزد و به زودی حتی دسترسی به گوگل پلی استور که منبعی از برنامه‌ها و بازی‌های اندرویدی است را به روی کاربران سیستم عامل کروم باز کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

همانطور که یکی از کاربران شبکه ردیت گزارش داده بود، کروم بوک‌هایی که نسخه ۵۱ از سیستم عامل کروم را اجرا می‌کنند، قادر بودند تا با فعال کردن گزینه "Enable Android apps to run on your Chromebook" بازی‌ها و برنامه‌های اندروید را در این سیستم عامل اجرا کنند. 

این گزینه البته پس از مدتی سریعا از تنظیمات این سیستم عامل حذف شد اما مشخص است که به زودی کاربران کروم‌بوک‌ها به زودی به بیشتر از یک میلیون بازی و برنامه در گوگل پلی استور دسترسی پیدا خواهند کرد.

این نسخه ویژه از سیستم عامل کروم در حال حاضر تنها در کانال توسعه دهندگان این سیستم عامل حضور دارد. احتمالا گوگل رسما این موضوع را در کنفرانس I/O خود در ماه آینده اعلام خواهد کرد.

گوگل تاکنون تلاش‌های زیادی کرده تا اجرای اپلیکیشن‌های اندروید روی دیگر سیستم عامل‌ها را آسان‌تر کند، اما ظاهرا بهترین راه حل اجرای مستقیم اپلیکیشن‌ها روی سیستم عامل کروم است.

پیش از این گفته شده بود که این دو سیستم عامل قرار است جدا از همدیگر باقی بمانند، اما ظاهرا این اتفاقات جدید خبر خوبی برای کاربران سیستم عامل کروم است که احتمالا به زودی از فروشگاه نرم‌افزاری بزرگ‌تر و بهتری برخوردار شوند.

نظر شما درباره امکان دانلود و استفاده از اپلیکیشن‌های اندروید در سیستم عامل کروم چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات