اندروید N پشتیبانی کامل تری از واقعیت مجازی خواهد داشت

دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اندروید ان آخرین نسخه از سیستم‌عامل محبوب گوگل است که چندی پیش در نسخه‌ی آزمایشی مخصوص توسعه‌دهندگان عرضه شد. قابلیت‌های این نسخه از اندروید در بروزرسانی‌های جدید مخصوص توسعه‌دهندگان در حال آشکار شدن هستند. قابلیت‌هایی برای پشتیبانی بهتر از واقعیت مجازی نیز در این نسخه ارائه شده‌ است. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

نسخه‌ی جدیدتری از اندروید ان مخصوص توسعه‌دهندگان به تازگی منتشر شده که گفته می‌شود امکانات خاصی برای توسعه‌ی قابلیت‌های واقعیت مجازی در آن گنجانده شده است. دو اپلیکیشن VR Listener و VR Helper در این نسخه به چشم می‌خورند و بعلاوه هشدارهای امنیتی در مورد استفاده‌ی اپلیکیشن‌ها از قابلیت‌های واقعیت مجازی نیز در بخش‌های کنترلی اندروید ان وجود دارند.

البته هنوز اطلاعات کاملی در مورد این قابلیت‌ها منتشر نشده اما اخباری که تاکنون منتشر شده حاکی از آن است که گوگل قصد دارد تا قبل از ارائه‌ی هدست واقعیت مجازی جدیدش که ادامه‌دهنده‌ی Cardboard است (و احتمالا در کنفرانس ماه آینده معرفی می‌شود)، اندروید را برای هماهنگی بهتر با قابلیت‌های واقعیت مجازی آماده کند. به طور مثال اپلیکیشن‌های جدیدی که این شرکت برای ارتباط بهتر با هدست توسعه داده است، می‌توانند گوشی را از قفل شدن خودکار در هنگام مشاهده‌ی محتواهای واقعیت مجازی برای طولانی‌مدت باز بدارند. بعلاوه گفته می‌شود گوگل قصد دارد یک هدست واقعیت مجازی اختصاصی تولید کند که بر خلاف Cardboard نیازی به گوشی یا کامپیوتر نداشته باشد و مستقل عمل کند.

به نظر می‌رسد گوگل قصد دارد در نسخه‌ی بعدی سیستم‌عاملش برای گوشی‌های هوشمند، قابلیت‌های مفید زیادی اضافه کند. برخی از این قابلیت‌ها تا کنون تایید شده‌اند. امکانات این نسخه را می‌تواند در مقاله‌‌ای با عنوان هر آن چه که باید در مورد اندروید 7 یا اندوید N بدانید مطالعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات