مایکروسافت اعلانیه های اندروید را به ویندوز 10 می آورد

جمعه ۱۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت اعلانیه‌های سیستم عامل اندرویدی نظیر تماس‌های از دست رفته، پیام‌ها و سایر اعلانیه‌ها را به ویندوز ۱۰ می‌آورد تا از این‌رو کاربران بی نیاز از چک کردن گوشی هوشمند اندرویدی خود بتوانند تمام اطلاعات مورد نیاز را در ویندوز ۱۰ مشاهده کنند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

مایکروسافت در نظر دارد تا اعلانیه‌های سیستم عامل اندروید را به ویندوز ۱۰ انتقال دهد. ردموندی‌ها در جریان برگزاری نشست‌های حاشیه‌ای کنفرانس بیلد ۲۰۱۶ اعلام کردند در حال آماده سازی قابلیت نمایش اعلانیه‌های سیستم عامل اندروید در ویندوز ۱۰ هستند. از جمله‌ی اعلانیه‌هایی که می‌توان در ویندوز ۱۰ به آن اشاره کرد، تماس‌های از دست رفته، پیام‌ و سایر اعلانیه‌ها است. مایکروسافت از اپلیکیشن کورتانا که برای اندروید عرضه کرده، برای دریافت اعلانیه‌ها در ویندوز ۱۰ و نمایش آن‌ها استفاده می‌کند.

اپلیکیشن کورتانا برای اندروید مجموع اعلانیه‌های موجود در گوشی هوشمند کاربر را دریافت کرده و آن‌ها در سرویس‌های ابری مایکروسافت ذخیره می‌کند، سپس ویندوز ۱۰ با استفاده از حساب کاربری فرد مورد نظر، اعلانیه‌های موجود را در ویندوز ۱۰ به وی نشان خواهد داد. همچنین این امکان وجود دارد تا اعلانیه‌های نمایش داده شده در کامپیوتر مبتنی بر ویندوز ۱۰ نیز، از همین طریق مشاهده شده و از قسمت اعلانیه‌ها پاک شود.

مایکروسافت اعلام کرده که این قابلیت در گوشی های هوشمند مبتنی بر ویندوز ۱۰ نیز قابل استفاده خواهد بود، اما خبری از استفاده از آن در آیفون‌های اپل و سیستم عامل iOS نیست. دلیل اصلی عدم استفاده از این ویژگی در آیفون‌های اپل را باید در محدودیت‌هایی خواند که اپل در سیستم عامل iOS ایجاد کرده است. با توجه به این محدودیت‌ها مایکروسافت و توسعه‌دهندگانش قادر نیستند تا به اعلانیه‌های این سیستم عامل دسترسی پیدا کرده و از این‌رو آن‌ها را در ویندوز ۱۰ نمایش دهند. مایکروسافت در تلاش است تا این ویژگی را در بروزرسانی سالانه‌ی ویندوز ۱۰ در اختیار کاربرانش قرار دهد، از این‌رو باید در تابستان سال جاری میلادی در انتظار این ویژگی باشیم.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات