اضافه شدن قابلیت بالانس و تنظیم رنگ در اندروید 7 N

پنج‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
نسخه‌ی ۷ اندروید ساعاتی پیش برای توسعه دهندگان عرضه شد که در این نسخه بسیاری از ویژگی‌ها بهبود یافته و چندین قابلیت جدید از جمله بالانس و کالیبره کردن نور به آن اضافه شده است.
تبلیغات

 احتمالا تا به حال برایتان پیش آمده که هنگام نگاه کردن به دو گوشی هوشمند با مشخصات یکسان، تفاوت‌ عمده‌ای را در رنگ نمایشگر احساس می‌کنید. اگر در شرایط مشابه قرار گرفتید و دوست داشتید رنگ نمایشگر گوشی‌تان همانند گوشی دیگری زنده‌تر و خوش‌ رنگ‌تر باشد می‌توانید از قابلیت جدید اندروید ۷ ان بهره‌مند شوید؛ این ویژگی که بالانس و کالیبره کردن رنگ نام دارد در بخش  system UI tuner اضافه شده و می‌توانید به واسطه‌ی آن میزان رنگ‌های اصلی قرمز، سبز و آبی را تغییر دهید.

رنگ

پس از اینکه UI tuner را فعال کردید، می‌توانید به بخش color calibration که در منوی Color and appearance قرار دارد، دسترسی داشته باشید. در این بخش هیچ تنظیم و پروفایلی ذخیره نشده و برای تنظیم و بالانس رنگ، تنها باید اسلایدهای مربوط به سه رنگ اصلی را تغییر دهید. اگر در این بخش تغییراتی که اعمال کرده‌اید را تایید نکنید، بعد از ۱۰ ثانیه تنظیمات رنگ به حالت اولیه باز می‌گردد. 

تنظیم رنگ

 این قابلیت تنها برای اعمال تنظیمات مربوط به رنگ نمایشگر است؛ در حقیقت تنظیمات مذکور در بخش GPU اعمال شده و تنها با چشم قابل دیدن است (همانند ویژگی فیلتر قرمز گوگل در بخش Night Mode یا قابلیت‌های Invert Colors و Grayscale در iOS)؛ از این‌رو این تغییرات را نمی‌توان با اسکرین‌شات نمایش داد. نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات