نشانه‌های جدید از بازگشت دوباره نسخه RT در ویندوز ۱۰ خبر می‌دهند

شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت ویندوز RT را برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ و برای استفاده در  دستگاههایی با پردازنده‌های مبتنی بر معماری ARM معرفی کرد. سیستم‌عاملی که از نظر ظاهری، تفاوتی با نسخه‌ی اصلی ویندوز ۸ نداشت؛ ولی در عمل،‌ فقط اپلیکیشن‌های محدود و مخصوص به خودش در آن اجرا می‌شد. حالا با گذشت مدت‌ها از کنار گذاشته شدن این سیستم‌عامل، دوباره شاهد نشانه‌هایی از بازگشت آن به دنیای دستگاه‌های همراه هستیم. با ما همراه باشید.
تبلیغات

ویندوز RT دستگاه‌های ARM (همانند موبایل‌ها) و با قدرت پردازشی پایین‌تر را هدف گرفته بود. سیستم‌عاملی با ظاهر آشنای ویندوز، ولی با قابلیت‌های محدودتر و اپلیکیشن‌هایی که باید تنها از فروشگاه اپلیکیشن‌های ویندوز دریافت می‌شد. مهمترین دستگاه‌هایی که با این نسخه از ویندوز تولید شده‌اند، Surface RT ،Surface 2 و  Nokia Lumia 2520 بود که با توجه به عدم اشتیاق کاربران نسبت به آن‌،  تولیدکنندگان کمی نسبت به تولید محصولاتشان با این سیستم‌عامل تمایل داشتند. بدین ترتیب سیستم‌عامل کوچک مایکروسافت نتوانست آنطور که باید و شاید دنیای رقابت دوام بیاورد و خیلی زود از میدان خارج شد. 

اما طی روزهای اخیر، اطلاعات جدید به دست آمده از قابلیت امنیتی جدید ویندوز ۱۰ با نام Device Guard، نشان می‌دهد که حضور دوباره‌ی این سیستم‌عامل چندان دور از انتظار نیست؛ چرا که در لیست سیستم‌عامل‌هایی که از قابلیت Device Guard پشتیبانی می‌کنند، Windows 10 ،Windows 10 Server و البته Windows 10 RT به چشم می‌خورد. 

wind-10

البته این موضوع، نمی‌تواند نشانه‌ای قابل قبول و مطمئن از حضور دوباره‌ی این سیستم‌عامل باشد. خصوصا با توجه به بیانیه‌ی اخیر مایکروسافت مبنی بر عدم انتشار بروزرسانی ویندوز ۱۰ برای دستگاه‌های RT قدیمی،‌ بعید به نظر می‌رسد که شاهد حضور دوباره‌ی این سیستم‌عامل در دستگاه‌های قدیمی‌تر باشیم. با این حال احتمال می‌رود که مایکروسافت برنامه‌هایی برای تولید دستگاه‌های جدیدی با این سیستم‌عامل داشته باشد. 

نظر شما چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات