بهره‌گیری گوگل از برخی قابلیت‌های Knox سامسونگ در اندروید L

سه‌شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۳ - ۰۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
یکی از موارد بسیار مهمی که ماه گذشته در رویداد Google I/O معرفی شد، استفاده گوگل از قسمتی از سیستم امنیتی سامسونگ در نسخه جدید اندروید یعنی اندروید L بود. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

خلاصه این موضوع این است که حالا بیش از هر زمان دیگر می‌توانید اطلاعات کاری خود را در کنار اطلاعات شخصی خود داشته باشید و البته از بابت امنیت اطلاعات خود نگرانی نداشته باشید.

به تازگی گوگل و سامسونگ اطلاعات جدیدی را در این مورد ارائه داده‌اند. این قابلیت‌های جدید اندروید به شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات کمک می‌کند تا به کارمندان خود اجازه دهند تا گوشی‌های اندرویدی خود را سر کار بیاورند و به شبکه شرکت متصل شوند. مدیران IT شرکت‌ قادر خواهند بود تا دامنه وسیعی از گوشی‌‌های اندرویدی ساخت تولیدکنندگان مختلف را بوسیله APIهایی که به همراه اندروید L ارایه خواهند شد، مدیریت کنند.

گوگل و سامسونگ به همراه هم APIهای جدیدی را حول سه محور اصلی طراحی کرده‌اند:

امنیت اطلاعات و دستگاه

با استفاده از قابلیت‌های جدید اندروید L می‌توان اطلاعات شخصی و کاری را بطور جدا از هم و بصورت ایمن نگهداری کرد. این جداسازی اطلاعات با استفاد از قابلیت پشتیبانی از چند کاربر اندروید صورت می‌پذیرد. اگر جزو خوانندگانی هستید که با Knox سامسونگ آشنایی دارید؛ این قابلیت جدید اندروید L برگرفته از فضای کاری Knox سامسونگ است.

پشتیبانی از ارائه دسترسی‌ها و ایجاد محدودیت‌ها

مدیران شبکه با استفاده از قابلیت‌های جدید موجود در اندروید L می‌توانند محدودیت‌هایی را برای کاربران موجود در شبکه خود ایجاد کنند. این امر می‌تواند شامل ایجاد محدودیت در استفاده از یک نرم‌افزار خاص باشد.

مدیریت نرم‌افزارهای موبایل

با استفاده از قابلیت‌های جدید موجود در اندروید L که از APIهای ناکس سامسونگ برگرفته شده‌اند، مدیران شبکه می‌توانند نرم‌فزارهای مورد نیاز شرکت را روی گوشی‌های اندرویدی کارمندان موجود در شبکه نصب نمایند.

بدون تردید هرچه به زمان عرضه رسمی اندروید L نزدیکتر شویم اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر خواهد شد. لطفا شما هم در صورتی‌ که از قابلیت Knox سامسونگ استفاده کرده‌اید، در قسمت نظرات، تجربیات خود را از مزایا و معایب آن با خوانندگان زومیت در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات