تنها ۱۴ درصد از گجت‌ها مجهز به ویندوز هستند؛ مایکروسافت از لزوم بازنگری می‌گوید

سه‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷
مطالعه 2 دقیقه
در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد از پی‌سی‌ها به نسخه‌های مختلف ویندوزهای مایکروسافت مجهز هستند، اما با در نظر گرفتن بازار در حال انقباض پی‌سی‌ها و همچنین سهم اندک این حوزه از بازار در مقایسه با ابزار‌های قابل حمل در مقایسه با اکوسیستمی چون اندروید، این عدد دیگر اهمیت گذشته را ندارد؛ از این‌رو ردموندی‌ها درصدد بازنگری در سیاست‌های خود هستند.
تبلیغات

 کوین ترنر، مدیر ارشد عملیاتی مایکروسافت، در جریان برگزاری کنفرانس بین‌المللی (WPC) این شرکت از آمار ۱۴ درصدی سهم ابزار‌های ویندوز در دنیای گجت‌ها پرده برداشت که به‌نظر چندان جالب توجه به نظر نمی‌رسد. ترنر در سخنان خود از این واقعیت پرده برداشت که دیگر ویندوز اکوسیستم غالب در دنیای گجت‌ها نیست و خود مایکروسافت و شرکای سخت‌افزاری آن در بازار جهانی باید با یک بازنگری گسترده، تصمیمات جدیدی را اتخاذ کنند.

واقعیت این است که جهان گجت‌ها دوران انتقال را از سر گذرانده است. در صورتی که به شرایط کنونی بازار بنگریم، ما هم‌اکنون در مقایسه با گذشته شانس بیشتری را برای دستیابی به موفقیت در اختیار داریم، اما لازمه‌ی این موفقیت بازنگری در سیاست‌ها و تغییر نگرش به بازار است.

همانطور که از سخنان ترنر نیز می‌توان استنباط کرد، ردموندی‌ها هنوز از قدرت خود برای کسب سهم بزرگی از بازار، مطمئن هستند. شایعات بسیاری در مورد ویندوز 9 مایکروسافت مطرح شده است که به یکپارچه‌سازی اکوسیستم‌های مختلف این شرکت اشاره دارند. همچنین ترکیب ویندوز RT‌ ویندوزفون و ارائه‌ی اپلیکیشن‌هایی واحد برای تمامی پلتفرم‌های ممکن را می‌توان قدم‌هایی در این راستا خواند. اما یقیناً پروسه‌ی بازگشت دوباره‌ی مایکروسافت به اوج یک پروژه‌ی زمان بر خواهد بود و ترنر نیز به این موضوع واقف است.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات