Project Volta: افزایش عمر باتری گجت‌ها اندرویدی تا 90 دقیقه

پنج‌شنبه ۵ تیر ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
مشکل مصرف باتری در تلفن‌ و تبلت‌های قدرتمند امروزی باعث شده تا گوگل به فکر راه چاره بیافتد. ساعتی قبل درجریان کنفرانس I/O، شاهد پرده برداری از یک ویژگی جالب در نسخه جدید اندروید، به نام "Project Volta" بودیم که می‌تواند یک وقت اضافه 90 دقیقه‌ای به عمر معمول باتری‌ دستگاه‌های اندرویدی بیفزاید.
تبلیغات

در اندروید L، دو قابلیت نرم افزاری جدید اضافه شده که اولی به مدیریت بهتر مصرف انرژی کمک می‌کند، در حالی که ویژگی دوم، مصرف کلی دستگاه را پایین می‌آورد.

Battery Historian، به کاربر می‌گوید کدام بخش از تلفن، مثلا یک اپلیکیشن خاص یا یک بخش سخت افزاری، مشغول مصرف مداوم و شدید باتری است؛ از طرف دیگر با فعال سازی حالت Battery Saver می‌توان تا 90 دقیقه به عمر باتری افزود. این کار با محدود کردن اپلیکیشن‌ها، تغییر تنظیمات تلفن یا پایین آوردن نرخ نوسازی (Refresh) صفحه نمایش انجام می‌شود.

در دوره‌های قبلی Google IO،  شاهد معرفی قابلیت‌های دیگری از این دست، مانند پروژه کره (Project Butter) برای روان‌تر شدن عملکرد سیستم عامل، یا Project Svelte بودیم که اندروید را برای استفاده در دستگاه‌های ضعیف‌تر بهینه می‌کرد. پروژه ولتا هم در همین راستا، آمده تا یکی از مشکلات شایع کاربران یعنی عمر نسبتا کوتاه باتری گجت‌های موبایل را برطرف سازد.

توسعه دهندگان نیز می‌توانند با هوشمند سازی اپلیکیشن‌های خود، مثلا پایین آوردن فعالیت‌های برنامه در زمانی که شارژ دستگاه رو به اتمام است، یا انجام بروزرسانی‌ها و فعالیت‌های پردازشی خاص وقتی که باتری نسبتا پر است، این امر را بهبود بخشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات