آیا گوگل در کنفرانس I/O‌ از سیستم‌عامل Auto Link برای خودروها پرده‌برداری می‌کند؟

پنج‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
گوگل به خودروهای خودران بسنده نکرده و در نظر دارد تا در جریان کنفرانس I/O، سیستم‌عامل مخصوص خودروها را معرفی کند.
تبلیغات

براساس اطلاعات ارائه شده، این سیستم‌عامل محتوای نمایش داده شده در تلفن‌هوشمند اندرویدی کاربران را روی داشبورد به نمایش خواهد گذاشت. این کارکرد بدین معنی است که که می‌توان با استفاده از کلیدها یا صفحه‌ی نمایش موجود روی داشبورد خودرو، تلفن‌هوشمند اندرویدی خود را کنترل کرد.

شماری از کمپانی‌‌های خودروسازی، تولیدکنندگان سخت‌افزار و نرم‌افزار چندی پیش طی توافقی چند جانبه با تشکیل گروهی به نام OAA توسعه‌ی خودروهای هوشمند را آغاز کردند. این گروه شامل کمپانی‌هایی چون گوگل، انویدیا و خودروسازانی چون جنرال‌موتورز، هوندا و هیوندای است. براساس اطلاعات ارائه شده در وب‌سایت این گروه، یکی از اهداف این پروژه استفاه از اندروید در خودروهای تولیدی تا پایان سال جاری است.

ساندرای‌پیچای، قائم‌مقام گوگل در دی ماه سال گذشته در این مورد چنین اظهار نظر کرده است:

اندرویدی پلتفرمی است که در حال حاضر میلیون‌ها نفر با آن آشنا هستند و از آن بصورت روزانه در تلفن‌های‌هوشمند، تبلت‌ها و تلویزیون‌های خود استفاده می‌کنند. ورود اندروید به صنعت خودروسازی نیز منجر به افزایش سهولت استفاده از تلفن‌های‌هوشمند در محصولات خودروسازانی خواهد شد که در این پروژه  شرکت دارند. ان امر به‌دلیل یکپارچه‌سازی و استفاده از اندروید در خودروها است.

براساس شنیده‌ها این سیستم Auto Link نام خواهد گرفت. اپل نیز پیش از این از سیستم‌عامل مخصوص خودروها یا همان CarPlay پرده برداشته است. با استفاده از کار‌پلی کاربران قادر خواهند بود تا از طریق خودرو به ارسال و دریافت ایمیل، پیام‌های کوتاه پرداخته و همچنین از سیستم GPS تلفن‌هوشمند نیز به‌منظور مسیریابی استفاده کنند. کارپلی در خودروهایی چون فِراری، هوندا، مرسدس‌بنز و هیوندای مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

هنوز نمی‌توان در مورد معرفی این سیستم سخن گفت و باید تا آغاز کنفرانس I/O گوگل به انتظار بنشینیم. نظر شما در این مورد و تجهیز خودروها به سیستم‌عامل‌های موجود روی ابزار‌های قابل حمل چیست؟

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات