کورتنا، دستیار صوتی مایکروسافت احتمالا برای اندروید و iOS نیز عرضه خواهد شد

شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
ساتایا نادلا، مدیرعامل جدید مایکروسافت از همان بدو ورود خود نشان داد که قصد دارد فرهنگ مایکروسافت را تغییر دهد. او در اولین گام خود آفیس را برای آیپد ارائه کرد و کمی بعد نیز تلاش کرد تا سرویس‌های دیگر مایکروسافت را راهی پلتفرم‌های مختلف کند. حال مایکروسافت اعلام کرده که بدش نمی‌آید کورتنا را برای اندروید و iOS نیز ارائه کند.
تبلیغات

کورتنا دستیار صوتی مایکروسافت است که تحت سیستم‌عامل ویندوز فون ۸.۱ کار می‌کند. مایکروسافت کورتنا را برای مقابله با Google Now و سیری طراحی کرده است و در این زمینه نیز اصلا بد عمل نکرده و حتی چند قابلیت که در دو دستیار کهنه‌کار اپل و گوگل وجود ندارد را در آن گنجانده است.

مایکروسافت اخیرا در کنفرانس SMX Advanced که در سیاتل برگزار شد، به معرفی امکانات ویندوز فون ۸.۱ و همچنین کورتنا پرداخت و از محبوبیت آن در بازار چین گفت. مدیران ویندوز فون در این کنفرانس مورد پرسش قرار گرفتند که آیا مایکروسافت قصد دارد کورتنا را به دیگر پلتفرم‌های موبایل وارد کند؟

اش مارکوس، یکی از مدیران گروه ویندوز فون مایکروسافت در پاسخ گفت:

ما مایل هستیم تا کورتنا را بصورت بین‌المللی و بین ابزارهای مختلف گسترش دهیم. پرسش در باره امکان عرضه آن برای اندروید یا iOS نیز جذاب است. ما از خود می‌پرسیم که آیا کورتنا می‌تواند بدون دسترسی به اطلاعات شما در تلفن، باز هم مفید باشد؟ از طرفی ما فعلا در حال سازگار کردن هرچه بیشتر کورتنا با ویندوز فون هستیم. اما با این وجود همیشه در باره ارائه آن به پلتفرم‌های دیگر صحبت می‌کنیم.

گوگل نیز در اقدامی مشابه تلاش کرد تا دستیار صوتی Google Now را به کامپیوترهای دسکتاپ از طریق مرورگر کروم و همچنین سیستم‌عامل iOS گسترش دهد. اما از آنجایی که این دستیار صوتی به اطلاعات شخصی کاربر در آیفون دسترسی ندارد، نمی‌تواند برخی از پرسش‌هایی که سیری در آیفون مشکلی با پاسخ دادن به آن ندارد را جواب دهد.

مایکروسافت در SMX Advanced به تلاش این شرکت برای بکار گیری کورتنا در کامپیوترهای رومیزی، خودروها و غیره نیز صحبت کرد. اش مارکوس همچنین به تأثیر کورتنا و دیگر دستیارهای صوتی مانند سیری و Google Now در جستجو اشاره کرد و گفت دستیارهای صوتی براساس این ایده طراحی شده‌اند که اطلاعاتی را حتی پیش از جستجو به کاربر ارائه کنند. اش معتقد است که اگر کاربر به کورتنا بگوید که به چه مواردی علاقه دارد آن وقت جستجو با این دستیار صوتی لذت‌بخش‌تر خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات