کدام شرکت بیشترین سود را از اندروید می برد؟ مایکروسافت!

جمعه ۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
براساس آمار گلدمن ساکس، مایکروسافت از فروش اندروید گوگل حدود ۴۴۴ میلیون دلار در آمد بدست آورده است.
تبلیغات

سیستم عامل اندروید برای کدام شرکت بیشتری سود را دارد؟ پاسخ این سئوال مشخص نیست اما براساس آمار گلدمن ساکس، مایکروسافت از فروش سیستم عامل Android گوگل حدود 444 میلیون دلار در آمد بدست آورده است. اما چطور ممکن است که اندروید که سیستم عامل رقیب مایکروسافت است و توسط گوگل تولید و توسعه داده می شود برای این مایکروسافت درآمد زا باشد؟

محاسبه سود یک محصول یا سرویس کار بسیار پیچیده‌ای است. برای مثال گوگل که تولید کننده اندروید است مطمئنا از بابت فروش ابزارهای مبتنی براین سیستم عامل سود می‌برد اما میزان سود گوگل از فروش این سیستم عامل مشخص نیست. چون هزینه های این شرکت برای توسعه و تولید اندروید نیز مشخص نیست. اما مایکروسافت که حتی یک دلار نیز برای توسعه و ترویج اندروید هزینه نمی کند حدود 444 میلیون دلار از بابت این سیستم عامل سود برده است!

براساس آمار ارائه شده توسط Goldman Sachs که توسط Business Insider منتشر شده است مایکروسافت بر اساس قرارداد های حقوق ثبت شده خود از فروش هر گوشی یا تبلت اندرویدی حدود 3 تا 6 دلار درآمد کسب می کند و با توجه به میزان فروش ابزارهای اندرویدی برآورد می شود که مایکروسافت از این بابت حدود 444 میلیون دلار درآمد کسب کرده باشد.

هنوز دقیقا مشخص نیست که مایکروسافت از کدام یک از تولید کنندگان ابزارهای اندرویدی پول دریافت می کند حتی هنوز مشخص نیست که از هر کدام چه میزان دریافت می کند. تنها تولید کنند اندرویدی که تا به حال به مایکروسافت برای فروش ابزارهای اندرویدی پولی پرداخت نکرده، موتورولا است که به تازگی توسط خود گوگل خریداری شد. مایکروسافت نیز از این بابت مطلع است و در وب لاگ رسمی این شرکت اعلام کرده که موتورولا تنها تولید کننده اندرویدی در امریکا است که بدون گواهی این شرکت از حقوق ثبت شده استفاده می کند.

با توجه به اینکه در حال حاضر گوگل صاحب موتورولا است به نظر نمی رسد این شرکت حاضر به پرداخت وجه به مایکروسافت باشد. سخنگوی گوگل در رابطه با قراداد سامسونگ با مایکروسافت اعلام کرد:

این تاکتیکی است که بارها از جانب مایکروسافت مشاهده کرده ایم. از آنجای که مایکروسافت در بازار تلفن های هوشمند شکست خورده است سعی دارند تا بصورت قانونی از فروش محصولات شرکت های دیگر درآمد کسب کند.

منبع: ZDNet

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات