با بروزرسانی جدید ویندوز 8.1 می‌توانید با استفاده از زبان محاوره‌ای در ویندوز به جستجو بپردازید

جمعه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
مطمئناً در صورتی که از امکان جستجوی سیستم‌عامل رایانه‌ی خود بهره گرفته باشید، با مشکلات و قواعد خاص آن آشنا هستید، چراکه باید به‌منظور جستجوی فایل، اپلیکیشن یا برنامه‌ی خاصی از قواعد خاصی همچون رعایت دقیق لغات یا کلمات کلیدی صحیح مطمئن شوید. اما گویا مایکروسافت درصدد تغییر این رویه است. ردموندی‌ها در پی آنند تا امکان استفاده از زبان طبیعی را در جستجوی تعبیه شده در سیستم‌عامل نیز ممکن کنند.
تبلیغات

شاید این سوال برای شماری از کاربران که همیشه از سیستم جستجوی سیستم‌عامل استفاده می‌کنند پیش آمده باشد. به‌نظر می‌رسد متخصصان مایکروسافت نیز چنین سوالی را از خود پرسیده‌اند، چرا که این کمپانی نرم‌افزاری در ادامه‌ی تغییرات خوشایند و کاربرپسندی که در ویندوز ایجاد کرده است، در پی آن است تا استفاده از زبان طبیعی را در جستجوی سیستم‌عامل ویندوز 8.1 از طریق یک بروزرسانی ارائه دهد.

برای استفاده از این سیستم فقط کافی است تا منظور خود را به طریقی که برای یک انسان قابل فهم باشد، در کادر جستجو وارد کنید. برای مثال می‌توانید با وارد کردن "my screen is too brigt" وارد تنظیمات مربوط به تنظیم روشنایی صفحه‌ی نمایش شوید. این سیستم هنوز قادر به یافتن تمامی خواسته‌های شما را این طریق نیست، اما در برخی از موارد زمان بسیاری را برای شما ذخیره خواهد کرد. در هفته‌ی پیش رو می‌توانید شاهد عرضه‌ی این بروزرسانی باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات