با OK Google Everywhere در همه‌ جای سیستم‌عامل اندروید از دستورات صوتی استفاده کنید

شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶
مطالعه 2 دقیقه
پلتفرم‌های موبایل در عرصه‌های مختلفی در حال مبارزه با یکدیگر و جلب نظر کاربران هستند. یکی از اصلی‌ترین مواردی که اخیراً به یکی از فاکتورهای اساسی رقابت تبدیل شده، دستیارهای صوتی هوشمند است. اپل در سال 2011 با معرفی سیری مفهوم جدیدی را در ابزار‌های قابل حمل معرفی کرد که در ادامه گوگل با Google Now و اخیراً نیز مایکروسافت با کورتنا وارد این حوزه شدند. حال اخباری در مورد تحول اساسی دستیار صوتی گوگل شنیده می‌شود که حکایت از امکان بهره‌گیری از دستورات صوتی در اپلیکیشن‌ها نیز دارد.
تبلیغات

براساس گزارشی که توسط Android police منتشر شده، قابلیت OK Google Everywhere این امکان را در اختیار کاربران اندروید قرار خواهد داد تا در هر مکانی در سیستم‌عامل اندروید با استفاده از یک اصطلاح مشخص، منوی اصلی فرامین صوتی را فراخوانی کرده و با استفاده از قابلیت‌های موجود در این ویژگی در گالری تصاویر و ایمیل‌ها به گشت و گذار پرداخت. از این‌رو می‌توان در مکان‌های مختلفی در سیستم‌عامل ویژگی OK Google Everywhere‌ را فراخوانی کرده و یا در همان حالت سنتی از سیستم‌عامل و اپلیکیشن‌های آن استفاده کرد.

علاوه بر گسترش دامنه‌ی ویژگی‌های دستیار صوتی هوشمند اندروید، Android Police تصاویری را نیز منتشر ساخته است که نشان از تغییرات در نوار کلیدهای نرم‌افزاری این سیستم‌عامل دارد. این نوار در بردارنده‌ی یک کلید نرم‌افزاری Back، کلید Recents که اپلیکیشن‌های در حال اجرا را نمایش می‌دهد و کلیدی با عنوان Google است. به‌نظر می‌رسد کاربران برای دسترسی به صفحه‌ی Home باید از پنجره‌ی چند وظیفگی یا کلید Recent استفاده نمایند. درصورتی که گوگل در بروزرسانی‌های آتی درصدد پیاده‌سازی چنین نواری برای کلیدهای نرم‌افزاری باشد، باید آن را محدود به ابزار‌های نکسوسی و همچنین نسخه‌های گوگل‌پلی سایر ابزار‌های قابل حمل اندرویدی بدانیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات