بلومبرگ: اپل قصد دارد Shazam را به بخشی از iOS تبدیل کند.

جمعه ۲۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
شازم نرم‌افزاری است که برای پلتفر‌م‌های مختلف از جمله اندروید و iOS ارائه شده و کاربر از طریق آن می‌تواند، اطلاعات مربوط به موزیک در حال پخش در محیط را در بدست آورد. حال اپل قصد دارد این سرویس را در دل سیستم‌عامل خود جای دهد تا با سرویس‌هایی همچون دستیار صوتی Siri یکپارچه گردد.
تبلیغات

به گزارش بلومبرگ  شازم در نسخه بعدی iOS بطور کامل در دل سیستم‌عامل جای می‌گیرد تا کاربر به راحتی قادر به شناسایی موزیک‌های در حال پخش شود. شازم از طریق میکروفون گوشی یا تبلت به صدای در حال پخش در محیط گوش می‌دهد و تکه‌ای از صدا را به سرورهای این نرم‌افزار انتقال می‌دهد و پس از تجزیه و تحلیل موزیک در حال پخش و مقایسه آن با آنچه در دیتابیس‌های این سرویس وجود دارد، موزیک را شناسایی و اطلاعات مربوط به خواننده، متن آهنگ و غیره را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

حال اپل قصد دارد همانطور که فیس‌بوک و توییتر را با iOS یکپارچه کرد، شازم را نیز به سیستم‌عامل موبایل خود اضافه کند. اگر سیستم تشخیص و شناسایی موزیک به iOS اضافه شود آن‌وقت سیری نیز همچون دستیار صوتی مایکروسافت، کورتنا قادر خواهد بود تا به دستور کاربر جهت شناسایی موزیک در حال پخش، پاسخ دهد.

هنوز دقیقا مشخص نیست که نحوه یکپارچگی Shazam با iOS به چه شکل خواهد بود و این سرویس چه امکانات تازه‌ای را در اختیار کاربران پلتفرم موبایل اپل قرار خواهد داد. انتظار می‌رود اپل در کنفرانس مخصوص توسعه دهندگان خود در این باره توضیحات کاملی  ارایه نماید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات