سامسونگ SDK سیستم‌عامل تایزن مختص ابزار‌های پوشیدنی را منتشر کرد

چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۳
مطالعه 1 دقیقه
با عرضه‌ی نسخه‌ی مخصوص ابزار‌های پوشیدنی اندروید توسط گوگل که Android Wear نام گرفته است، گوگل رسما وارد بازار ابزار‌های پوشیدنی شد، اما سامسونگ نیز که پیش از این با عرضه‌ی ساعت‌هوشمند خود در جریان برگزاری کنگره‌ی موبایل بارسلون که مبتنی بر تایزن است، برای رقبا خط و نشان کشیده بود، حال SDK مخصوص به نسخه‌ی مخصوص ابزار‌های پوشیدنی تایزن را منتشر ساخته است تا برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های این اکوسیستم قادر به عرضه‌ی محصولات خود برای ساعت‌هوشمند سامسونگ باشند.
تبلیغات

برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های تایزنی که محصول خود را در این بستر توسعه خواهند داد، تنها قادرند تا اپلیکیشن و سرویس خود را روی سه ابزار سامسونگی که شامل دو ساعت‌هوشمند و یک دست‌بند هوشمند است، در اختیار کاربران قرار دهند. همچنین سامسونگ اعلام کرده است که گلکسی‌گیر نیز در آینده‌ به سیستم‌عامل تایزن بروز خواهد شد و مطمئنا در اینصورت کاربران قادر خواهند بود تا اپلیکیشن‌های موجود برای گیر ۲ و گیر ۲ نئو را در این محصول نیز مورد استفاده قرار دهند.

تایزن از اپلیکیشن‌های توسعه داده شده در بستر HTML 5 بهره می‌برد که از این نظر توسعه‌ی اپلیکیشن‌ها برای این اکوسیستم را در ابزارهای‌ پوشیدنی قابل حمل سهل‌تر کرده است. با عرضه‌ی نسخه‌ی مختص به ابزار‌های پوشیدنی توسط گوگل یا همان Android Wear، بسیاری از توسعه‌دهندگان  به سوی توسعه‌ی اپلیکیشن برای این سیستم‌عامل نیز روی خواهند آورد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات